Publicerat 9 timmar sedan %d hr Författare 12 hours ago Ryberget sa:Budget? ☺️Vi hittade en på vår färd här nere i Skåne för 3900kr så runt det eller billigare skadar ju inte 🙂
Publicerat 7 timmar sedan %d hr Då är nog inte min aktuell. Har en med tjockpipa och lite andra bytta grejer på som jag hade tänkt runt 5k för + frakt. Tänkte köpa en bultsalong istället ☺️
Publicerat 5 timmar sedan %d hr Författare 1 hour ago Ryberget sa:Då är nog inte min aktuell. Har en med tjockpipa och lite andra bytta grejer på som jag hade tänkt runt 5k för + frakt. Tänkte köpa en bultsalong istället ☺️Den kommer primärt vara för ungarnas introduktion, annars hade jag med velat ha en bultdito istället men jag och sambon har landat i att en halvauto kan vara en bättre start för kidsen och nu har vi ju möjlighet till 20 vapen i familjen så kan köpa en bultbössa den dagen vi lägger in repeteringsmomentet med 🙂
Publicerat 3 timmar sedan %d hr Dottern på 9 här hemma skjuter med bultbössa, pågen på 12 har också gjort det några år nu. Det funkar alldeles utmärkt, och dom lär sig jättefort att repetera. Har en CZ455. Sen är en 10/22 en rolig plinking bössa så det kommer också att bli skitkul men tror inte du behöver vara orolig för själva repeteringen 🙂
Publicerat 2 timmar sedan %d hr 2 hours ago Joacim sa:Den kommer primärt vara för ungarnas introduktion, annars hade jag med velat ha en bultdito istället men jag och sambon har landat i att en halvauto kan vara en bättre start för kidsen och nu har vi ju möjlighet till 20 vapen i familjen så kan köpa en bultbössa den dagen vi lägger in repeteringsmomentet med 🙂Min äldsta inledde sin skytte karriär med en halvauto i 22lr.Enligt min erfarenhet är det bättre säkerhetsmässigt att omladdningen är en medveten handling istället för något som sker automatiskt.Blev ett snabbt byte till bultbössa......