Publicerat 4 timmar sedan %d hr Bandsågen är jäkligt fin om den används till sånt som bör sågas till kok, bringa, sidor och jag själv ofta läggarna. Läggarna är riktigt fint kok kött. Men att såga kok kött med tigersåg och sprida benflis överallt i köttet är måttligt kul.Är det av nöden att använda tigersåg så är tipset att frysa köttet före men troligen inte ett alternativ om ett helt lag styckar.Att kapa allt utom stekar och köttfärs kött som det gjordes i ett lag tidigare är totalt vansinne och går inte mycket fortare än att renskära om man styckar hängande. Men att jämföra en tigersåg med bandsåg blir galet för har man bra blad på bandsågen så blir det inget benflis.Visst gubbarna vill såga allt som kan gå att få genom bandsågen, ibland var i stort allt utom läggar och hals kapat för det var köttfärs och stekarna var benfria så mestadels av älgen gick i sågen.Silver. Hur kunde du få dem kg i köttdel från att först inte få nånting till att få två delar?
Publicerat 3 timmar sedan %d hr 1 hour ago lsjonsson sa:Tänk vad en regnvarning kan göra i manfall från en jaktdag till nästa jaktdag.Det har lite fint regn från ca 7.55-12-tiden idag☹️ och sedan kom solen.😎21 igår och idag 17. Det blev en 4-taggare idag också. 😊Jag har obsat en liten kviga. Fick ingen skottchans.☹️Skjut, det kan ta bättre än du tror.
Publicerat 2 timmar sedan %d hr 1 hour ago karelsk blandning sa:Skjut, det kan ta bättre än du tror.Inte fasiken skjuter på en älg när jag ser typ 15 cm abv ryggen på älgen när det springer förbi nere i en sluttning.Den kom nere i sluttningen rakt fram.
Publicerat 2 timmar sedan %d hr 33 minutes ago lsjonsson sa:Inte fasiken skjuter på en älg när jag ser typ 15 cm abv ryggen på älgen när det springer förbi nere i en sluttning.Den kom nere i sluttningen rakt fram.Äh 15 cm är nog
Publicerat 1 timme sedan %d hr 2 hours ago karelsk blandning sa:Bandsågen är jäkligt fin om den används till sånt som bör sågas till kok, bringa, sidor och jag själv ofta läggarna. Läggarna är riktigt fint kok kött. Men att såga kok kött med tigersåg och sprida benflis överallt i köttet är måttligt kul.Är det av nöden att använda tigersåg så är tipset att frysa köttet före men troligen inte ett alternativ om ett helt lag styckar.Att kapa allt utom stekar och köttfärs kött som det gjordes i ett lag tidigare är totalt vansinne och går inte mycket fortare än att renskära om man styckar hängande. Men att jämföra en tigersåg med bandsåg blir galet för har man bra blad på bandsågen så blir det inget benflis.Visst gubbarna vill såga allt som kan gå att få genom bandsågen, ibland var i stort allt utom läggar och hals kapat för det var köttfärs och stekarna var benfria så mestadels av älgen gick i sågen.Silver. Hur kunde du få dem kg i köttdel från att först inte få nånting till att få två delar?Jag håller med i mycket du skriver. Jag är inte emot att såga kött men rätt teknik på rätt plats. Fick en sommarälg en gång och där tog en kille och sågade tbenstek av ryggen, det blev riktigt bra! Jag är lite gammaldags och har inget emot kokkött och gillar inte helt den moderna styckningen när det helst ska malas upp i stort sett allt utom file. När jag styckat åt mig själv händer det att det inte blir färs alls och skulle jag en dag sakna färs går det alltid mala något med handkvarn för det tillfället. Ska prova koka skivad lägg när jag får chansen.Ursäkta om jag var otydlig; jag fick äran att ta hand om kött åt två som inte kom dit själva.