Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

inskjutning!

Featured Replies

Publicerat

Hellu på er!... behöver lite råd ang inskjutningns avstånd på för min Winchester 30-30.. har en kikare på den!.. kanske inte den bästa men dock 4x32....

tack på förhand.. 8)

Thomas

Publicerat

Beror på vad du ska jaga med den.

Själv skulle jag nog skjuta in på 150 meter, men skjut in på det maxavstånd som du avser att eventuellt avlossa skott mot vilt på.

Publicerat
  • Författare

>:(.. lägger ner de där med inskjutning!.... fick den juh inte änns å träffa en tavla 1x1m på 80m.. man börjar juh fundilera på om siktet satt på tvären!..  ???..... bort me de!.. så sköt jag me dom öppna riktmedeln!...  ;D... då e man juh som en Cowbojsare!.. då satt 5 smällar inom 5-6c på 80 m!... *S*.. de får duga tills i em!...

T.  8)

Publicerat
  • Författare
Beror på vad du ska jaga med den.

Själv skulle jag nog skjuta in på 150 meter, men skjut in på det maxavstånd som du avser att eventuellt avlossa skott mot vilt på.

tack för tippset!.. skulle ha bössan till en räv som lurat mej några gånger!.. han kommer precis uranför skotthåll med hagelbössan!... men som du ser i texten åvan!.. så kör vi på de gammla hederliga sättet!..

ska lämna in bössan å låta dom byta fäste på den!...  8)

Publicerat

Prova först på betydligt kortare håll, säg 30meter, då bör Du träffa tavlan och se hur Du skall justera. På ett vanligt repetergevär kan Du ta ur slutstycket, lägga bössan stadigt och sikta in dig genom pipan. Justera sedan kikaren så den sammanfaller med riktpunkten genom pipan. Då bör du träffa tavlan

Lycka till!

Publicerat

Var du till Fors och sköt in idag? Synd, isåfall hade jag kunnat hjälpa dig med justeringen om du var osäker.

Bor i Tierp.

Publicerat
Prova först på betydligt kortare håll, säg 30meter, då bör Du träffa tavlan och se hur Du skall justera. På ett vanligt repetergevär kan Du ta ur slutstycket, lägga bössan stadigt och sikta in dig genom pipan. Justera sedan kikaren så den sammanfaller med riktpunkten genom pipan. Då bör du träffa tavlan

Lycka till!

Ett jättebra tips...om man har en cylinderrepeter, en bygelspännare är det svårare med.

Publicerat

alfie,

det kan funka om man är väldigt skelögd ;) ;D ;D

samme

Publicerat
Ett jättebra tips...om man har en cylinderrepeter, en bygelspännare är det svårare med.

Jo, det var därför jag skrev "vanligt repetergevär". Det var mer som ett extratips i det fall Thomas råkar ha även det.

Publicerat
  • Författare

Lycka till!

topp tänkte inte så lång!.. ska testa i morgon!... men har bygelrepeter!.. så titta igenom går tyvär ej!..  ;)

Publicerat
  • Författare
Var du till Fors och sköt in idag? Synd, isåfall hade jag kunnat hjälpa dig med justeringen om du var osäker.

Bor i Tierp.

sicken ossis!... för mej!.. är nybörjare på detta med jakt!.. så allt hjälp motages med STOR tacksamhet!.

men ja hoppas du ska dit igen!....

mvh Thomas