Publicerat Augusti 1Aug 1 Undrar om någon har låtit kolvkam.se installera deras höjning på en trä kolv?Erfarenheter och kommentarer skulle uppskattas.Funderar på det men inte helt säker det vore det bästa sättet för mig.
Publicerat Augusti 1Aug 1 Jag och flera som jag känner är nöjda med Kalix CR2. Istället för knapplåsning vrider lite på lite på kolvkammen när man ska justera höjden. I mitt tycke snyggare utan knapp på en träkolv. Påverkar inte balansen i bössan. Tror det kostar mindre totalt med Kalix än kolvkam.se. Brian Pedersen är erfaren installatör.
Publicerat Augusti 1Aug 1 Författare Tacksam för erfarenheter och information tar till mig det med stor ödmjukhet.Kommer att bli en tillfällig höjning under höstens jakter men till vintern ska bössan få justerbar kolvkam.Kan bli så att de kilon som försvann kommer tillbaka och då blir det enklare att få bössan att passa.
Publicerat 5 timmar sedan %d hr Jag har gjort två höjningar med Kolvkam.se och en med Kalix CR2.På båda mina från kolvkam så har jag valt utan rattar. För att jag tycker de är skitfula på en träkolv. Men ett par gånger har jag glömt nyckeln och fått improvisera för att få till det.CR2 har inga rattar och inte heller några andra hål för justering utan vrids lite grann för att höja och sänka.Jag vet inte hur mycket en kolvkam från kolvkam.se väger nu för tiden. men när jag gjorde det så var CR2 betydligt lättare.Jag är nöjd med kolvkam.se men extremt nöjd med CR2 från Kalix.Brian monterade CR2 på min Blaser R8 success.Jag fick även en kolvkam på min Sako monterad av MJ Allservice. Fint gjort men tog lite tid och dålig på att svara på mail.Men jag tror inte han finns lägre...Mvh John
Publicerat 5 timmar sedan %d hr På 2026-08-01 at 14:31 andersanders sa:Undrar om någon har låtit kolvkam.se installera deras höjning på en trä kolv?Erfarenheter och kommentarer skulle uppskattas.Funderar på det men inte helt säker det vore det bästa sättet för mig.Gör CR2 vid Brian. Kolvkam har förstört många fina kolvar genom sin variant i mitt tycke.Brian har gjort 3st CR2 och Den han gjorde på F16 blev lättare då en balansvikt behövde plokas ur.R8 plus 68gr
Publicerat 2 timmar sedan %d hr Författare Tacksam för erfarenheter som kommer mig till godo. Vad har priset varit för att få Kalix kolvkamhöjare monterat?
Publicerat 1 timme sedan %d hr 31 minutes ago andersanders sa:Tacksam för erfarenheter som kommer mig till godo. Vad har priset varit för att få Kalix kolvkamhöjare monterat?5100:- för min Blaser R8 Success.4000:- för min drilling.