Publicerat Igår på 11:14 %d dy Just now Takko sa:Den kulan heter väl Vor-TX fabriksladdad?Ja det stämmer
Publicerat Igår på 11:31 %d dy Laddar inte längre utan kör köpeskott, hittar jag några 130grainare i 308win kommer jag köpa och testa.
Publicerat 8 timmar sedan %d hr På 2026-08-12 at 10:54 mbbohman sa:6,5x55 och koppar.Du behöver inte oroa dig för att kliva ner i kulvikt i koppar. Jag skjuter 6,5x55 och Barnes TTSX 120 grs... Misstänker att jag skjutit flest grisar med den kombinationen iaf i den här tråden och det är bara att skjuta och se glad ut.Med risk för att denna tråd spårar ur.Jag tycker det är rätt intressant att det har klagats på i evigheter att 6.5 55 är för klen för klass 1 men det visar sig att det går bra att skjuta klass 1 vilt fast kulvikten sänks från 155grs till 120grs??
Publicerat 8 timmar sedan %d hr Detta är en populär post. Har skjutit Koppar I några år nu. 223, 22-250, 6,5x55 och 308win.Provat Barnes ttsx tsx, Naturalis, Evo, Eco, Hornady , Nosler BS, Cooperbear och Blade.Anledningen till att några inte har fått stanna har varit tillgång, inte stabiliserat, Dåligt BC, Däremot har effekten varit god i de flesta ändå utan att slå sönder för mycket, och även dem få flyktsträckor som har varit har blivit korta hos de flesta.Gris, dovhjort,räv,gås,kråka, säl, skarv, rådjur och mård.Idag Skjuter jag Blade I 308win sedan 2021, 6,5x55 matas även med Blade, 223 Nosler Leadfree. 22-250 Naturalis Hade jag fått bara jagat med en kaliber hade det tveklöst blivit 6,5x55 eller 6xc
Publicerat 8 timmar sedan %d hr 5 minutes ago hs_merkel sa:Idag Skjuter jag Blade I 308win sedan 2021, 6,5x55 matas även med Blade, 223 Nosler Leadfree. 22-250 NaturalisVilken vikt kör du i 308:an?
Publicerat 8 timmar sedan %d hr Såg nu att det va Blade pro jakt tänkte på, finns ju både i 120 och 130grs i 308win.
Publicerat 6 timmar sedan %d hr 1 hour ago Joacim sa:Såg nu att det va Blade pro jakt tänkte på, finns ju både i 120 och 130grs i 308win.Den är typ varmint. Eller +250m öppnar lite väl hårt men alla är vi olika.Jag använder 162gr i 308win och den funkar ut till +300mHar inte fått tag på 120gr men då 162gr skjuter så otroligt bra i min bössa. Ser jag ingen anledning till byte, och när jag hittade 10 askar för 650kr st fanns ingen anledning
Publicerat 5 timmar sedan %d hr 3 hours ago Droggot sa:Med risk för att denna tråd spårar ur.Jag tycker det är rätt intressant att det har klagats på i evigheter att 6.5 55 är för klen för klass 1 men det visar sig att det går bra att skjuta klass 1 vilt fast kulvikten sänks från 155grs till 120grs??Du kan gå ner till 80gr och det kommer gå bra det med.
Publicerat 11 minuter sedan %d min Författare Då vart det hämtat och inköpt efter råd här en Stalon. Blev blyfritt till 06:an, Sako powerhead, rätt eller fel. Sen åkte det med en Bismut 3:or med då det börjar tryta med Black Gold. Bössan blev väl ok, stor service + gängning och dämpare på det. Får hoppas detta blir bra 😅