Publicerat 53 minuter sedan %d min I nuläget har vi ingen hund alls vilket blir ohållbart så lägger ut en krok för att eventuellt lösa det. Bakgrund: Under hela mitt liv har jag haft hund, köpte min första egna när jag var 10 år för pengar som jag gnidit ihop på något vis utan veckopeng. Sedan dess har det rullat på med glädje och sorger tills i fjol när åldern tog ut sin rätt på finnspetsen. Hos oss bor hundarna inne och är med så mkt som möjligt på det mesta. Vi har hundar inom övriga familjen och dom kommer träffas ganska regelbundet. Ibland blir det andra hundar hos oss också så med det sagt vill man ju ha en individ som är stabil. Jag får inte skaffa en finnspets till just nu och vet inte om jag vill heller. Fantastisk ras men jag vill kunna lägga tiden som krävs för att ha en som inte skäller i onödan bla. Vi kan erbjuda ett hem för en hund som är stabil och funkar med barn. Skallkrav är att individen är snäll. Barnen är väldigt hundvana mtp på åldern men för den saken är det inget som släpps vind för våg utan ansvaret är dom vuxnas.Det jaktliga är underordnat och kan vara obefintligt/anledning till omplacering. Valp kan vara intressant men jag tänker nog en två-fem åring i första hand. Jag söker ingen citat blocket " trivs inte hos mig i stan, stressar upp och behöver ett varmt hem på landet med en fast hand och varken barn eller andra hundar"Om någon känner till något som skulle kunnat passa oss är jag öppen för resonemang. Tipsa gärna.