Publicerat 46 minuter sedan %d min Tjena! Jag letar helt enkelt möjligheter att utbilda min hund (2årig jaktgolden). Hon apporterar glatt kallvilt men har själva inte än lyckats locka in kråkor så det kunde bli en skarp exercis. Nu ska vi iofs försöka ge oss på duvor om en vecka (eller när de nu skördar rapsen) och börja åtla mer.. men marken jag jagar på är väl egentligen inget enkelt fågeljaktsparadis (även om det säkert går med rätt kunskap/erfarenhet). Ingen i laget eller lokalt jagar fågel så det är mitt soloprojekt.Så, jag letar glatt och brett efter möjligheter att få komma ut till andra som är mer vana med fågeljakten. Kan komma bara själv med hunden eller även ta med bössan - men det jag bryr mig om är att få mer kunskap själv, ha trevligt, och skarp erfarenhet för lilla E. Inget extravagant behövs, om det så är två kråkor eller en duva som apporteras så är det toppen.Utgår från Uppsala och kan köra några timmar om det är så, bara jag har lite framförhållning.(Obs är väl att som sagt min jycke är oerfaren så lär inte ta nån grågås det första vi gör..)PS. Jag fixar kaffet!