Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skogsfågel 2026

Featured Replies

Publicerat

Premiären för mig blev först idag pga en kombinerad magsjuka & flunsa med feber,lika bra att göra det ordentligt:)

Är ju ännu seg och hostar,snorar och på det diarre just före jag stack iväg vid kl 08.

Tog ett område precis utanför stan och med blandad skog & myrmarker,brukar finnas både ripa och tjäder där. Mindre än en timme efter jag startat stod hunden perfekt ner mot en myrkant & upp gick en höna som ej bjöd på nån vidare chans.

Vi trampade på & jag hör beepern pipa så nytt stånd igen,kommer fram och I en liten tjärn simmade 2 svanar :) :)

Tog med oss mera mark och på för långt håll stack en tjädertupp,inget att göra åt det och hunden ska ej belastas för den.

Ok tänkte jag då bara gå vidare finns mycket mark kvar att gå igenom, ser hunden börja markera vid ny myr och han går över och ställer sig på en backe på andra sidan,blir en snabb förflyttning över myren till den sidan och han står kvar.

Kör avance och upp går en fin tupp som får följa med hem,efter det så hade vi kontakt med 3 tuppar till men blev lite stolpe ut på dom.

Trist att inte hitta några kullar idag,men säger egentligen inte så mycket efter endast några tim i skogen så nog lär dom dyka upp.

20260827_093941.jpg

20260827_105841.jpg

20260827_110656.jpg

20260827_125008.jpg

Publicerat

Björnskit? Grattis till tjädern.😊