Publicerat 2 timmar sedan %d hr Jag är på jakt efter en studsare till min brors son.Han har nyligen blivit 15 bast och behöver en studsare till uppsikts jakten i höst.Vi hade först tänkt fixa till farfars gamla Husqvarna men nu har han fått pengar av farmor så budgeten är runt 10000-11000 Han skulle helst vilja ha en 308 men jag tror en 6.5 skulle fungera oxå.Har sonderat blocket en del och jag trodde i min enfald att det fanns Tikka T3 i denna prisklass men då får man ta sig till Norrland och det orkar jag inte göra.Av min erfarenhet av blocket annonser så vilja jag klämma och känna på bössan innan köp.Så till min fråga vad för bössor skall jag leta efter i denna prisklass?
Publicerat 2 timmar sedan %d hr 4 minutes ago Droggot sa:Jag är på jakt efter en studsare till min brors son.Han har nyligen blivit 15 bast och behöver en studsare till uppsikts jakten i höst.Vi hade först tänkt fixa till farfars gamla Husqvarna men nu har han fått pengar av farmor så budgeten är runt 10000-11000 Han skulle helst vilja ha en 308 men jag tror en 6.5 skulle fungera oxå.Har sonderat blocket en del och jag trodde i min enfald att det fanns Tikka T3 i denna prisklass men då får man ta sig till Norrland och det orkar jag inte göra.Av min erfarenhet av blocket annonser så vilja jag klämma och känna på bössan innan köp.Så till min fråga vad för bössor skall jag leta efter i denna prisklass?Hur långt är det till Torsbo?? Finns hur mycket som helst att välja på.Kulgevär Sauer 101 Classic XT - .308 Win (7,62X51)Ej gängad , Sliten kolvKulgevär Remington 700 SPS Tactical AAC-SD - .308 Win (7...Kulgevär Tikka 65 Lyx - 6,5X55Kulgevär Sauer 100 Classic XT - 6,5X55
Publicerat 2 timmar sedan %d hr Jag köpte en Winchester 70 Featherweight i .308 för en spottstyver i butik för några dagar sedan. De är rejäla vapen som dessutom råkar vara lättmekade och i min mening snygga. En billigare bössa gör ju att ni kan lägga en större summa på sikte och montage, kanske också gängning och ljuddämpare.Jaktbutiker verkar resonera som så att de billigare vapnen läggs inte ut på hemsidan eller Blocket, så det kan löna sig att åka runt och kika lite.
Publicerat 2 timmar sedan %d hr 7 minutes ago LGH sa:Jag köpte en Winchester 70 Featherweight i .308 för en spottstyver i butik för några dagar sedan. De är rejäla vapen som dessutom råkar vara lättmekade och i min mening snygga. En billigare bössa gör ju att ni kan lägga en större summa på sikte och montage, kanske också gängning och ljuddämpare.Jaktbutiker verkar resonera som så att de billigare vapnen läggs inte ut på hemsidan eller Blocket, så det kan löna sig att åka runt och kika lite.Det blir knappt bättre. Grattis!
Publicerat 1 timme sedan %d hr Författare 1 hour ago Islänningen sa:Hur långt är det till Torsbo?? Finns hur mycket som helst att välja på.Torsbo är en 4 och en halv timme bort.Hittar jag inget runt stockholmstrakten så får vi nog ta en tripp dit.
Publicerat 1 timme sedan %d hr 4 minutes ago Droggot sa:Torsbo är en 4 och en halv timme bort.Hittar jag inget runt stockholmstrakten så får vi nog ta en tripp dit.Jag rekommenderar en tripp till Uppsala och jaktbutiken där. Ett stort sortiment, kunnig ägare och som redan nämnts: de billigare bössorna läggs inte ut på hemsidan, för det anses vara för mycket jobb. ☺️
Publicerat 1 timme sedan %d hr Författare 1 hour ago LGH sa:Jag köpte en Winchester 70 Featherweight i .308 för en spottstyver i butik för några dagar sedan. De är rejäla vapen som dessutom råkar vara lättmekade och i min mening snygga. En billigare bössa gör ju att ni kan lägga en större summa på sikte och montage, kanske också gängning och ljuddämpare.Jaktbutiker verkar resonera som så att de billigare vapnen läggs inte ut på hemsidan eller Blocket, så det kan löna sig att åka runt och kika lite.Ja nått sånt vore super att hitta.Såg några Tikka 65 men vilka priser för en så gammal bössa.Han har redan ett 1-6 sikte så bössa utan sikte fungerar.
Publicerat 46 minuter sedan %d min Författare Såg att det fann en hel del Carl Gustaf 3000 till skapliga priser men läste att dessa inte var några höjdare på granforat.