Publicerat Igår på 15:54 %d dy Kastar ut en fråga på kul, en komunjägarkollega letar klass 2 av ngt vettigt snitt.. 222, 223, 22-250.. vad som egentligen bara det är vettigt. Han håller nu på att förhandla om en 22-250 begagnad.. lite lite skavigt, man vet ju aldrig hur många skott bössan gått på riktigt så att säga.Så för att motbuda lite på skoj, finns ngn här som ska kränga iväg en klass 2 av vettigt snitt? Vet att det fanns en, den köpte jag 😁 Men finns fler guldklipmpar?
Publicerat Igår på 16:08 %d dy Kanske lite off topic, men hur ser det ut med utbud av fabriksladdad ammo till resp. kaliber och är någon av de ovan nämnda kalibrarna mindre känslig än övriga när det gäller val av ammo, eller är den senare frågan mer kopplat till t.ex. räffelstigning eller det enskilda vapnet?MVHAlias (som aldrig fastnat i handladdningsträsket)
Publicerat 17 timmar sedan %d hr 8 hours ago, Hipshot said:Kastar ut en fråga på kul, en komunjägarkollega letar klass 2 av ngt vettigt snitt.. 222, 223, 22-250.. vad som egentligen bara det är vettigt. Han håller nu på att förhandla om en 22-250 begagnad.. lite lite skavigt, man vet ju aldrig hur många skott bössan gått på riktigt så att säga.Så för att motbuda lite på skoj, finns ngn här som ska kränga iväg en klass 2 av vettigt snitt? Vet att det fanns en, den köpte jag 😁 Men finns fler guldklipmpar?Vore inte helt otänkbart för mig att sälja min Sako A1 i .222... lite trött nu för att tänka klart, men om intresse finns så vore det nog trevligare om den hamnade hos nån som faktiskt använder.. !Fin smidig bössa som skjuter rätt iaf. Trijicon-siktet jag säljer nu finns även med montage för den ifall sådant intresse skulle finnas.
Publicerat 9 timmar sedan %d hr Författare 16 hours ago alias sa:Kanske lite off topic, men hur ser det ut med utbud av fabriksladdad ammo till resp. kaliber och är någon av de ovan nämnda kalibrarna mindre känslig än övriga när det gäller val av ammo, eller är den senare frågan mer kopplat till t.ex. räffelstigning eller det enskilda vapnet?MVHAlias (som aldrig fastnat i handladdningsträsket)Vet faktiskt inte, köper bara plugg när man egentligen behöver hylsor. Har för mej att de 204:or jag köpt skjutit ok.. Däremot ngn tyngre 223:kula sköt INTE i min pipa.. jaktmatch skjuter inte heller. Så jag skulle säga att räffelstigningen är helt avgörande till de olika individerna.
Publicerat 9 timmar sedan %d hr Författare 8 hours ago sexfemåtta sa:Vore inte helt otänkbart för mig att sälja min Sako A1 i .222... lite trött nu för att tänka klart, men om intresse finns så vore det nog trevligare om den hamnade hos nån som faktiskt använder.. !Fin smidig bössa som skjuter rätt iaf. Trijicon-siktet jag säljer nu finns även med montage för den ifall sådant intresse skulle finnas.Gängad?
Publicerat 8 timmar sedan %d hr Författare Sökte lite, hittade.. gängad ❤️Olle skulle surra lite med killen som säljer den andra bössan.. jag tror den här bössan är mer rätt för honom men jag vet inte. Hur som, vi får väl se om du vaknar till och känner att du vill sälja.
Publicerat 5 timmar sedan %d hr 19 minutes ago alias sa:Kanske lite off topic, men hur ser det ut med utbud av fabriksladdad ammo till resp. kaliber och är någon av de ovan nämnda kalibrarna mindre känslig än övriga när det gäller val av ammo, eller är den senare frågan mer kopplat till t.ex. räffelstigning eller det enskilda vapnet?MVHAlias (som aldrig fastnat i handladdningsträsket)när det gäller precisionen i .222r så är ingen fabriksammo "värdelös" (ev. ren koppar men inte testat än) visst dom sprider mer eller mindre mycket körde väl 5-8 olika innan jag började ladda själv men ingen som spred onödigt mycket säg från strax över snusdosan ner till "tre-klöver"