Publicerat %s vid %s %d dy Detta är en populär post. Har laddat upp 130gr ttsx och 150gr tsx i sambons 308 och funderar om jag inte ska försöka få tag i nån bra bondad kula med.Men efter att justerat sista klicket i inskjutningen idag så grävde jag fram en kula i den blöta sanden. På runt 80m så såg kulan ut bättre än väntat för att var laddad med full hylsa vv.Blir väldigt spännande se hur det kommer fungera i älgarna med 130gr kulan.
Publicerat %s vid %s %d dy Även jag har blivit med .308 igen - dessutom i två olika vapen - och unnade mig en ask TTSX 130 gr i somras. Har bara hört gott om den och sett ett par grisar skjutna med den. Om jag bara får den att skjuta i någon av bössorna kommer den få jobba i höst - hoppas jag.Skulle vara kul att testa Blade Pro 120 eller 130 också men de billigare finska kanalerna hade tomt så i år blir det nog bara TTSX 130.
Publicerat 7 timmar sedan %d hr Författare Jag har bara satt ihop en laddning och den sköt bra direkt, som vanligt med Barnes ser den ut att gilla högre laddningar för att skjuta ok direkt.Men att en 130gr kula i iaf 900 ser ut så pass bra efter att man söker rätt på den i sanden säger iaf att den bör fungera bra. Den hade inte tappat en enda vinge utan bara blivit rejält platt.
Publicerat 3 timmar sedan %d hr 4 hours ago karelsk blandning sa:Jag har bara satt ihop en laddning och den sköt bra direkt, som vanligt med Barnes ser den ut att gilla högre laddningar för att skjuta ok direkt.Men att en 130gr kula i iaf 900 ser ut så pass bra efter att man söker rätt på den i sanden säger iaf att den bör fungera bra. Den hade inte tappat en enda vinge utan bara blivit rejält platt.Vad laddar du kulan med? Jag kör 40gr Norma 200 och patronlängd på 69mm i min SFAR.