Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Warne qr fästen till pictinny samt IR lampa?

Featured Replies

Publicerat

Är ruskigt nära att klicka hem ett ir sikte som ska ha två syften, luftbössan och vildsvinsbössan. För att kunna skifta så behövs alltså ringar warne eller annat som fungerar.

Ska även ha tag på ringar med picatinny fäste.. tror jag det heter.. som jag kan montera IR lampan på. Den här ringen sitter direkt på siktet..

image.png

Ngt liknande, egentligen borde man lösa det i en butik för att säkerställa att det passar. Skälet till denna lösning är att befinlig ir lampa som jag har är gjort för detta fäste och lirar med ett annat sikte.

Var tvungen att gå ned och kolla, hade warnes men i den klenare varianten..

Publicerat

Men IR'en är 1" i diameter så vad är problemet? Det är den "klena" du ska ha

Publicerat

Jag har den ringen på min ir och den lirar skitdåligt med warne ringarna som kikaren sitter i dom är förhöga

Publicerat
  • Författare

30 mm tub på den jag ska ha, de klena ringarna lär inte passa.

Publicerat
  • Författare
1 hour ago Dansken sa:

Men IR'en är 1" i diameter så vad är problemet? Det är den "klena" du ska ha

Ir lampan har redan fästen, det vill jag inte röra. Vill ha skena så jag kan knäppa dit den bara.. Den sitter på sidan av Parden, kanske ska kolla så det funkar..

Publicerat
  • Författare
1 hour ago killer_mouse sa:

Jag har den ringen på min ir och den lirar skitdåligt med warne ringarna som kikaren sitter i dom är förhöga

Det var bara en snodd bild för att gestalta vad jag var ute efter, vet inte riktigt vad det heter 😁

Publicerat
  • Författare

Denna har jag, osäker på om den lirar m siktet som jag lutar åt att köpa..

Men den ska kunna fästas på siktet iaf 👍

IMG_1466.jpeg

IMG_1467.jpeg

IMG_1468.jpeg

Publicerat

Grisarna lär sig snabbt att den röda lampan är jättefarlig. Du har 850nm IR-lampa och den syns. Det är bättre att skaffa en 940nm lampa. Den syns inte.

Publicerat
33 minutes ago Hipshot sa:

Det var bara en snodd bild för att gestalta vad jag var ute efter, vet inte riktigt vad det heter 😁

Den funkar på 1" och 30 mm sikten tar bort plastringen invändigt bara

Ska visa hur den sitter på min

Publicerat

17882760955616855856677551009580.jpg17882761155413942241807411710107.jpg

Publicerat
  • Författare
1 hour ago M-Ola sa:

Grisarna lär sig snabbt att den röda lampan är jättefarlig. Du har 850nm IR-lampa och den syns. Det är bättre att skaffa en 940nm lampa. Den syns inte.

Ok syns för grisarna förmodar jag? Jag kan då inte se den.. Men jag hör vad du säger, ska testa lite och se om det blir ett problem.

1 hour ago killer_mouse sa:

17882760955616855856677551009580.jpg17882761155413942241807411710107.jpg

Alltså.. det där var sjukt snyggt och prydligt! Det jag behöver är ringen som jag fäster lampfästet i.. Sen är jag väldigt osäker på att lampringen får plats på siktet, det här Alpex siktet är väldigt kompakt och litet. Men jag ska ringa Hylte i morgon tror jag och ta det direkt på telefon så jag får rätt grejer som faktiskt funkar.

Publicerat

Heter 5ettan lampfäste för kikarsikten typ.

mitt är köpt på Hylte 129:-

Nja jagar mm pga hur siktet är samt hur ringarna är uppbyggda enda sättet att ha det på kompakt ja fungerar återstår och se. första testet sa " ja funkar" men har inte testat "skarpt" eller att injustera så lampan fullt inzoomad ligger på hårkorset