Publicerat Igår på 17:47 %d dy Har en kamera i skogen och senaste veckorna har björnen gått förbi där nästan dagligen, oftast under morgon och kväll. Det går en väg bara 150m ifrån och nu var tanken att jag skulle sitta i bilen och på något sätt locka till mig björnen så jag får se en livs levande björn nån gång. Tänker typ ljud av en rådjursunge eller nåt liknande kanske får björnen att komma närmare?
Publicerat Igår på 18:24 %d dy 35 minutes ago jekko90 sa:Har en kamera i skogen och senaste veckorna har björnen gått förbi där nästan dagligen, oftast under morgon och kväll.Det går en väg bara 150m ifrån och nu var tanken att jag skulle sitta i bilen och på något sätt locka till mig björnen så jag får se en livs levande björn nån gång.Tänker typ ljud av en rådjursunge eller nåt liknande kanske får björnen att komma närmare?Tja borde funka inte säkert dock
Publicerat Igår på 18:39 %d dy 50 minutes ago jekko90 sa:Har en kamera i skogen och senaste veckorna har björnen gått förbi där nästan dagligen, oftast under morgon och kväll.Det går en väg bara 150m ifrån och nu var tanken att jag skulle sitta i bilen och på något sätt locka till mig björnen så jag får se en livs levande björn nån gång.Tänker typ ljud av en rådjursunge eller nåt liknande kanske får björnen att komma närmare?Hör med LST i ditt län om att få anlägga en åtel. Kan inte det vara något att tänka på?
Publicerat 12 timmar sedan %d hr 15 hours ago jekko90 sa:Har en kamera i skogen och senaste veckorna har björnen gått förbi där nästan dagligen, oftast under morgon och kväll.Det går en väg bara 150m ifrån och nu var tanken att jag skulle sitta i bilen och på något sätt locka till mig björnen så jag får se en livs levande björn nån gång.Tänker typ ljud av en rådjursunge eller nåt liknande kanske får björnen att komma närmare?Du kan ju prova någon rävlockpipa (ångestskrik). Lätta byten brukar kunna vara intressanta....
Publicerat 8 timmar sedan %d hr Författare 18 hours ago lsjonsson sa:Hör med LST i ditt län om att få anlägga en åtel. Kan inte det vara något att tänka på?Vad jag vet får man inte ha åtel efter alla björnar i länet/området är skjutna. Sen är det tyvär så att det inte hjälper så mycket om jag skulle ha mat framför åtelkameran då jag inte är så sugen på att gå in i skogen när en björn är där
Publicerat 6 timmar sedan %d hr 1 hour ago jekko90 sa:Vad jag vet får man inte ha åtel efter alla björnar i länet/området är skjutna.Sen är det tyvär så att det inte hjälper så mycket om jag skulle ha mat framför åtelkameran då jag inte är så sugen på att gå in i skogen när en björn är därOk. Det visste jag inte. Om du tar en surströmmingsburk o gör hål i den o hänger upp den i ett träd utom björnens räckvid.😜😁