Publicerat 11 timmar sedan %d hr När jag skjutit med Rosa har jag känt att det är för långt mellan greppet och avtryckaren för att jag ska kunna få till en bekväm och konsekvent avfyrning. Så jag har börjat med Operation: Bygga grepp. Tanken är att bygga upp för handutfyllnad och pistolgrepp, mer likt det jag har på mina andra kolvar. Började igår med att borra några hål och limma dit några träpluggar. Kommer borra några fler hål också för tanken är att jag ska använda epoxikitt (något jag sett ett flertal göra med framgång). Den behöver något att fästa i/mot. I natt har limmet fått torka och idag blir det fortsättning med att borra hål, tvätta av och börja knåda och bygga greppet. Ska bli kul! 🤩
Publicerat 2 timmar sedan %d hr Författare Borrade hål idag, tvättade av med sprit och började knåda epoxikittet. Kör på Biltemas, det verkar funka bra. Mer bilder kommer imorgon.
Publicerat 1 timme sedan %d hr Skulle du inte kunna få ett sånt löst pistolgrepp till Tikka T3 att passa utanpå?Undrar den late....
Publicerat 1 timme sedan %d hr Författare Just now Dansken sa:Skulle du inte kunna få ett sånt löst pistolgrepp till Tikka T3 att passa utanpå?Undrar den late....Humm, det borde ju kunna gå. Bra tips att ha med ifall det här inte vill funka. Tack! Har du gjort något liknande på någon kolv under åren? ☺️
Publicerat 1 timme sedan %d hr Tror du inte du skulle kunna stoppa systemet i en KKC kolv? Såna här små pigga tillrop likt mitt och Danskens är av en sådan karaktär att när jag kläcker liknande till lilla frun hemma så är hon inte riktigt sitt vanliga snälla jag..
Publicerat 41 minuter sedan %d min Författare 33 minutes ago Hipshot sa:Tror du inte du skulle kunna stoppa systemet i en KKC kolv? Såna här små pigga tillrop likt mitt och Danskens är av en sådan karaktär att när jag kläcker liknande till lilla frun hemma så är hon inte riktigt sitt vanliga snälla jag.. Tanken är att i framtiden ska systemet ner i en importerad Boyds. Men då jag också har en fru som inte heller är lika med på mina idéer, så lär det ligga rätt skapligt långt i framtiden. Då blir det dessa lösningar tills dess 😆