Publicerat Mars 11, 200719 yr Hej! Undrar lite vad ni har för camonät när ni jagar fågel mm. Storlek? Inköpsställe? Sätt att rigga nätet på mm. mm.? Skulle vara kul att veta..
Publicerat Mars 11, 200719 yr Storlek: Stort. Försvarets. 5*5 meter kanske? Mer? Inköpställe: ÖB Vi har snickrat upp fasta "gavlar" och en taknock som vi lägger pressening runt och nätet över. Har bara camonät vid tippenjakt.
Publicerat Mars 11, 200719 yr Hittade någon nasare på Internet, Mike o Nike eller vad de hetta som sålde camonät billigt som fan. Minns inte vad jag betalade men jag gick iaf sprittnya camonät samma som försvaret har. Det första jag brukar göra är att splitta dem i två, bättre med två stycken 2,5x5 m tycker jag. Brukar försöka hitta ngt bakskydd, oftast gran, så backar man in och reser 3-4 slanor något längre än jag själv framför mej. Hänger sen upp nätet på dem och fäster i granen/tallen bakom mej. Bäst är nog, likt Martin, att bygga färdiga ställlningar som man bara hänger grejerna på. Har så på några platser.. Mvh!
Publicerat Mars 22, 200719 yr Ett tips hur man på ett bra sätt fäster nätet när man jagar med kråk-bulvaner?? Jag vill ju då även kunna se lite framåt också. När man jagar med UV-bulvan vill man väl mest ha fritt uppåt
Publicerat Mars 23, 200719 yr Mike o Nike http://www.bbfab.se/ Billiga bra och ha grejor ;D De hade ju den gamla snödräkten som var klart bättre än den nya som nästan lyser och är halvt i plast.
Publicerat Mars 25, 200719 yr jag har gjort 5 st pinnar som jag använder när jag använder nät som gömsle har tagit 6mm armeringsjärn kappat i 10 bitar på 1m svetsat fast skarv muttrar i ändan på 5 av dom samt en klycka i andra ändan, på dom andra 5 bitarna har jag svetsat fast gängstav på så sätt får man pinnar som är 2 meter långa hopskruvade och ca 1,1m delade har ett gammalt spännband med öglor ala strypkoppel i ändarna som är 1,5 m som används när man bär ut pinnarna till det utseda platsen.. samt en gammal gjutesäck med rem på som cammonät och bulvaner ryms i, utan problem bär man allt man behöver på detta visset längre sträcker...
Publicerat Mars 25, 200719 yr jag har gjort 5 st pinnar som jag använder när jag använder nät som gömsle har tagit 6mm armeringsjärn kappat i 10 bitar på 1m svetsat fast skarv muttrar i ändan på 5 av dom samt en klycka i andra ändan, på dom andra 5 bitarna har jag svetsat fast gängstav på så sätt får man pinnar som är 2 meter långa hopskruvade och ca 1,1m delade har ett gammalt spännband med öglor ala strypkoppel i ändarna som är 1,5 m som används när man bär ut pinnarna till det utseda platsen.. samt en gammal gjutesäck med rem på som cammonät och bulvaner ryms i, utan problem bär man allt man behöver på detta visset längre sträcker... Smart. Nåt sånt kanske man skulle fixa. Funderar annars om man skulle kunna ha tältpinnar (korta sektioner) som man kan sätta ihop till önskad längd. Eller blir det för vekt?? Ska nog testa iaf. Kan få tag på gratis tältpinnar från ett lager ;D Har iaf. skaffat ett nät från ÖB nu. 5x5meter.
Publicerat Mars 25, 200719 yr Mike o Nike http://www.bbfab.se/ Billiga bra och ha grejor ;D Mejlade dom om frakten på ett camonät men fick inget svar. Nån som vet vad frakten blir? /M.
Publicerat Mars 25, 200719 yr Stod inte det på hemsidan? När jag handlade av dem så gick det fort som fan och jag reagerade inte över pris på att skicka prylarna så det var nog helt ok ;D Mvh!
Publicerat Mars 25, 200719 yr Samma här! Jag har beställt ett par gånger av de men aldrig reagerat på nåt fraktpris. Kommer tyvärr inte ihåg hur mycket det va. //Roggman66