Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Batteri till rödpunkt???

Featured Replies

Publicerat

Jag har ett äldre rödpunktsikte (bilden) som jag har tänkt att börja använda men har tyvärr inga batterier. Har försökt att hitta något som passar men utan resultat.

Är det någon här som vet vad det ska va för batterier och om de tillverkas fortfarande? Vart kan man i så fall få tag på dom?

post-705-1173646072_thumb.jpg

Publicerat

Du kan ha otur här, tror inte det finns batterier längre till den modellen, inte nya iaf...hoppas jag har fel.. :-

Publicerat

Vet du vad batterimodellen heter? (eller hette?) Jag har försökt med CR2 batterier men dom är lite för smala och nästa modell, som finns hos kamerabutiker med mera, är för tjocka.

Jag läste på någon hemsida att man kan ersätta de gamla batterierna med någon annan typ samt något litet tillbehör som gjorde att de passade även till gamla rödpunktsikten. Nu hittar jag dock inte tillbaka till den sidan. Är det någon som hört något om detta?

Publicerat

vi hade samma problem med ett likadant sikte som morfar haft och som pappa fick ta över, det gick att köpa batterier som var för korta men lika starka och att man då fick löda ihop en passbit. Kan ta reda på mer om hur det gick till senare.

Publicerat

Det vore snällt om du kunde göra det.

Publicerat

Är du säker på att man inte ska veva upp det då? ;) ;) ;D ;D ;D (förlåt känner mig på rethumör ;D)

Publicerat

:D Roligt. HAHAHA

Nä den saknar tyvärr vev också, annars hade ju det varit ett alternativ. Har dock inte råd att köpa nytt sikte då min inkomst kommer från csn.

Publicerat

Jag kom på att jag faktiskt hade siktet hemma här eftersom jag hjälpte farsan att byta ut det. Det ligger ett panasonic lithioum 3 volt batteri, photo power CR2 heter det, och på den ett nerfilat metallstycke för att passa exakt på längden, denna är sen isolerad åt sidorna med lite eltejp.

Hoppas det går bra med siktet, du lår nog behöva några batterier då siktet drar en hel del, som bekant inte alls jämförbart med moderna sikten.

Publicerat

Ok. Jag tror jag förstår hur du menar. Får ta o prova det. Har bara tänkt att ha det något år tills jag slutat plugga o förhoppningsvis fått ett välbetalt jobb istället ;D. Så då kan de va värt några batterier.

Tack för tipset