Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vapensmed i Norrbotten?

Featured Replies

Publicerat

Tänkte lämna in CG'n för bäddning och 22'an för pipkapning, ev även öppna upp hageln något också.

Ungefär vad skulle dessa ingrepp kosta och vem bör man anlita?

Helst någon som inte tar 2år på sig eller är allt för dyr, gärna inom Norrbotten också.

B-E Jonsson finns ju här i Kiruna, känner någon till honom?

Mvh

Publicerat
Tänkte lämna in CG'n för bäddning och 22'an för pipkapning, ev även öppna upp hageln något också.

Helst någon som inte tar 2år på sig eller är allt för dyr, gärna inom Norrbotten också.

Mvh

Jag vet inte vem B-E är men vad jag har hört från Rikard Svanelöv på robsoft så gör http://www.kengisvapen.se/ väldigt bra arb.

Annars har Vi ju några här nere vid kusten. :D www.nollkoll.tk och vapensmeder.

:D

Publicerat

Vi har en vapensmed i Haparanda som är bra.

Kan ta lite tid ibland men oftast går det på ett par dagar.

Har haft min husqvarna sbs inne i snart 3år hos honom men han gör om kolven men alla andra jobb går fortare.

Kompisen lämnade in sin 300WM för montering av ljuddämpare det tog 24 timmar tills den var färdig.

Publicerat
Vi har en vapensmed i Haparanda som är bra.

Kan ta lite tid ibland men oftast går det på ett par dagar.

Har haft min husqvarna sbs inne i snart 3år hos honom men han gör om kolven men alla andra jobb går fortare.

Kompisen lämnade in sin 300WM för montering av ljuddämpare det tog 24 timmar tills den var färdig.

Har Du namn och tele.nr. till honom så kan Vi kompletera listan på www.nollkoll.tk

med ytterligare en smed.

Mvh

Jonti! Du har kolvmakaren.

http://home.swipnet.se/kolvmakeri/

Publicerat
  • Författare

lsjonsson, är kolvmakaren bra då?

Såg att han bäddar för 400-800kr billigare än Kengis, beroende på bäddning. Det låter ju helt klart intressantare om han är duktig.

Publicerat
lsjonsson, är kolvmakaren bra då?

Såg att han bäddar för 400-800kr billigare än Kengis, beroende på bäddning. Det låter ju helt klart intressantare om han är duktig.

Jaaaaa, han är väldigt duktig och trevlig. Jag har varit hemma hos honom och han bor ca. 5-6 km ifrån mig. Säg till den dagen så ska jag visa Dig vägen dit. Mannlicher på robsoft har ju haft sin bössa där samt ett antal andra på robsoft. :D Jag kan bara rekommendera honom men han har mycket att göra, så var ute i god tid. :D

Publicerat
  • Författare

Okej, ska kolla upp det senare  :)

Ska höra med killarna i klubben om dem har erfarenhet av B-E, vore betydligt enklare om man kunde lämna in bössorna dit.

Publicerat
Okej, ska kolla upp det senare  :)

Ska höra med killarna i klubben om dem har erfarenhet av B-E, vore betydligt enklare om man kunde lämna in bössorna dit.

Ja visst vore det det. Du har ju minst 2*60 mil i t & r först lämna bössan och sedan hem och sedan hämta den och hem. Det måste det nästan finnas någon gammal avdankad vapentekniker från regementstiden som kanske kan det. :D

Publicerat
  • Författare

Jo vapentekniker finns det en hel del av, men de flesta är mest ena jävlar på att hitta skit i AK'na som ska rengöras  ;):D

Finns det måntro någon smed i Gällivare området? Bara 12mil dit så  :)

Publicerat
Jo vapentekniker finns det en hel del av, men de flesta är mest ena jävlar på att hitta skit i AK'na som ska rengöras  ;):D

Finns det måntro någon smed i Gällivare området? Bara 12mil dit så  :)

Vet ej, men det borde ju vara standard att det skulle finnas minst en kunnig vapentekniker och en kolvmakare. :D

Publicerat
  • Författare

Har snackat med Kolvmakaren som ska få fixa till mina bössor.

Trevlig kille med bra priser därtill, hoppas nu bara arbetena blir väl utförda också  ;)

lsjonsson, nja lite långt att åka, skickar nog dem hellre  :)

Publicerat
Har snackat med Kolvmakaren som ska få fixa till mina bössor.

Trevlig kille med bra priser därtill, hoppas nu bara arbetena blir väl utförda också  ;)

lsjonsson, nja lite långt att åka, skickar nog dem hellre  :)

Gör så, för det hade varit kul att träffas annars. :D

Publicerat
  • Författare

Det hade det varit, synd bara på avståndet  :'(

Men hopp finns, jag hade tänkt försöka komma ner på lite tävlingar under sommaren, så kanske man passerar Kalix också  ;)

Publicerat
Det hade det varit, synd bara på avståndet  :'(

Men hopp finns, jag hade tänkt försöka komma ner på lite tävlingar under sommaren, så kanske man passerar Kalix också  ;)

Ja, det hade varit kul och synd på avståndet. Nästa förslag är att Du tar bussen till Kalix och jag kommer och hämta Dig och skjutsar ut Dig till kolvmakaren. ISF löser Du en t & r-biljett. Jag tor att det är billigast. :D Om inte detta går så är Du välkommen hit. Hör av Dig i god tid bara så att jag inte har något annat för mig.

• 2 months later...
Publicerat
  • Författare

Fick hem bössorna idag och allt tycks vara till belåtenhet. Bara provat 22'an hittils men ska ut med hageln och studsarn någon dag också..

Arbetena såg fina ut men det drog ut något på tiden, fast det berodde visst på strul med nå verktyg.

Vid framtida vapenjobb lär jag nog kontakta Kolvmakaren igen  :)

Tack för hjälpten osv!

Mvh

Publicerat
Fick hem bössorna idag och allt tycks vara till belåtenhet. Bara provat 22'an hittils men ska ut med hageln och studsarn någon dag också..

Arbetena såg fina ut men det drog ut något på tiden, fast det berodde visst på strul med nå verktyg.

Vid framtida vapenjobb lär jag nog kontakta Kolvmakaren igen  :)

Tack för hjälpten osv!

Mvh

Nog för att jag vet att han är duktig, men Vi vill se bilder på objekten nu också.;D;D;D Från alla håll och kanter.;);D