Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Till Er som håller på med fiske

Featured Replies

Publicerat
...och inte gillar fiskfjäll i munnen så kan jag rekommendera denna fiskfjällare. Den är bra och priset är okej.

:D

http://enbraaffar.se/oscommerce_st/catalog...tbrFiskfjallare

:D

Har aldrig förstått varför man skall fjälla när man kan flå ???

Precis likadant är det med fågel..varför skall man plocka när man kan flå ???

Vem vill käka mat som har kläderna på ;D

Sen är det mycket lättare och snabbare att flå :D

Publicerat
  • Författare

Jo, det går lättare el. snabbare att filéa men gädda tycker jag är det klart bra el med sik när man ska halstra efter älven. :D Den är väldigt lätt och smidig att hantera. :D

Publicerat

I båda fallen vill jag påstå att det smakar godare när man tillreder med skinnet på. Och att det är lättare att flå fågel än att plocka kan jag hålla med om, men fisken fjäller man nog nästan lättare än flår den. Enklast är det att röka fisken, så behöver man inte göra nåndera.  :)

Publicerat

Telge! Har du ingen matkultur? Steka o äta flådd fågel är ett helgerån mot allt vad smaker heter. I kött sitter de flesta smakämnen i fettet. Var finns det mesta fettet på en fågel? Rätt svarat Telge strax under skinnet. Sensmoral? Plocka alltid en fågel och stek den med skinnet på. Basta. ;D

Publicerat
Telge! Har du ingen matkultur? Steka o äta flådd fågel är ett helgerån mot allt vad smaker heter. I kött sitter de flesta smakämnen i fettet. Var finns det mesta fettet på en fågel? Rätt svarat Telge strax under skinnet. Sensmoral? Plocka alltid en fågel och stek den med skinnet på. Basta. ;D

Nix.håller inte med. Vet inte vad ni pysslar med nere i Skåne med era "gåsar". Men dom gäss jag skjuter tar jag endast vara på bröst och lårdelar. Duvor och änder brukar det endast bli bröstbitarna.

Har tidigare i mitt liv varit rätt mycket på Åland och dess vårjakter på Ejder o Svärta tex.Aldrig skulle jag få för mej att plocka dessa,vill till och med hävda att sjöfågeln blir godare om man flår den. Många ggr.hör man talas om transmak på dylika fåglar..kan lova er att om man flår istället för att plocka en Ejder finns fan ingen transmak. Har gjort lika på många sjöfåglar,allt från Ejder,knipor svärtor krickor mm. till skrak.

Japp,när jag röker fisk i min rök har jag kvar alla fjällen,jag brukar dock skära fileer av tex.gösen och lägga fjällsidan neråt närmast värmen ;D När jag fileear denna tar jag oftast inte en ur den innan,det sker automatiskt då inkråmet i stället hänger kvar vid ryggbenet.

Abborre...aldrig att jag skulle fjälla när jag kan fileea och flå.

BASTA !!!!!!! ;D

Publicerat

Dykänder då kan jag hålla med dig telge. Dom kan smaka väldigt mkt tran. Däremot gäss o gräsänder tycker jag förlorar på att flås.Att det sen kan vara ett rent h-e att plocka dom det är en annan historia :D