Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Varför bom...

Featured Replies

Publicerat

Jag har svårt med att skjuta på stilla sittande mål (tex kaja i ett träd) men i luften går det bättre.!

Är det fler som har samma dilemma, eller är det bara jag som gör nåt galet..? ??? :'(

Jag menar givetvis hagelskytte om nån undrade.!

Normalt skjuter jag inte på fågel i träd vill hällre ta dem i luften, men varför kan jag inte träffa när de är still. >:(

Publicerat

På många hagelgevär sitter träffbilden ovanför "riktpunkten". Varför det? Jo för att man vanligtvis vill se fågeln man skjuter på.

Rita ut en stor rund prick på en papptavla och skjut på 25-35 meter när du "kornar" på den utritade pricken. Mest troligt så kommer centrum av hagelsvärmen att sitta 20-30 cm ovanför pricken.

Glöm inte att berätta hur träffbilden såg ut :)

Publicerat

Har skjutit lite mot tavlor tycker det ser bra ut.!

Angående bomen, luckor i svärmen,? tycker svärmen ser bra ut det jag har tästskjutit, har gjort samma bomar med min andra bössa.

Man blir lika snopen varje gång de flyger iväg.

Tänkte` om det fanns nåt konstigt "skjuta på fågel i träd fenomen", måsste hitta nåt å skylla på för det är väll inte mig det är fel på.... ;D ;D ;)

Kanske nyper åt kinden hårdare när jag siktar ,men inget jag har räflekterat över.

Publicerat

Det skulle inte förvåna mig om du kornar på stilla stående mål och bara lägger an och trycker av på flygande, nästa gång lägger du bara upp bössan och trycker av, när du poffade på tavlor provade du olika höjd på målet då?

Publicerat
Det skulle inte förvåna mig om du kornar på stilla stående mål och bara lägger an och trycker av på flygande, nästa gång lägger du bara upp bössan och trycker av, när du poffade på tavlor provade du olika höjd på målet då?

Nä. Jag kolla bara täffbilden på 20-35m håll.

Publicerat
Nä. Jag kolla bara täffbilden på 20-35m håll.

Tänk inte utan titta och tryck ;)

Publicerat

Förr hette det att djävulen bodde i kolven,det sas att satan bodde i bössan ;D

Vad gjorde då de stackars bönderna,jo,dom gjorde vad dom trodde var rätt och precis som alla innan dom gjort..Dom grävde ner pangen i backen och lät den ligga där ett år ellr två!!!

Sen fiskade dom upp bössan igen,tog en snus och hoppades på det bästa ;D

Detta är historiskt sett sanning 8)

Allvarligt nu...snacka med en vapentekniker,du kanske behöver "böja" kolv

Publicerat

Ska panga lerduvor i helgen.

Om det går bra, får jag väll radera den här tråden så mina erkända bomar försvinner. ;D ;)

Om det går dåligt så byter jag upp mig till kal12 igen.... ;D

Får se vad 20an kan göra. 

Man har kanske lagt av sig lite under vintern,har inte blivit nåt hagelskytte då. ::)