Publicerat Mars 13, 200719 yr vargen är en ung hanne som är född 2005 i Rotna-reviret i södra Norge. Han väger 48 kilo. Efter en vistelse sen årsskiftet så ha dom fått på killen en sändare, och efter några svängar inne i byar och dyligt fick jag iförrgår höra att han va 4 mil hemmifrån och påväg åt vårat håll. jättekul tänkte jag :-X :-X så igår morse va han på g.. spårade av några vägar där han hade jagat älg men vi va redan 3 timmar efterredan då. Va tvungen att åka till jobbet vid 1 och halv 3 fick jag ett meddelande att han sprang rakt igenom grannbyn..förbi hundburar, hus och barnfamiljer???????!!! rakt över sjön och snett över min mark...............fräck jävel! tur att jag jobbade annars hade man kanske kunnat ta ett vackert fint kort så att säga:-X och ja, jag skämms Spåren va 14-15 lång och 10,5 bred
Publicerat Mars 13, 200719 yr Usch... har du någon bild på hur "målinriktat" han har gått?? Se nu till att ladda hagelbyssan med grovsalt..får sig en näsbränna om han visar sig i byn igen!
Publicerat Mars 13, 200719 yr Författare Usch... har du någon bild på hur "målinriktat" han har gått??Se nu till att ladda hagelbyssan med grovsalt..får sig en näsbränna om han visar sig i byn igen! Han drar sig nog söderut, han kom från björna/övikshållet innan han bestämde sig för att fira nyår i mina trakter. oinbjuden och allt > han ränner runt och söker en tik nu skulle jag tro så man får hålla upp ögonen
Publicerat Mars 13, 200719 yr Han drar sig nog söderut, han kom från björna/övikshållet innan han bestämde sig för att fira nyår i mina trakter. oinbjuden och allt > han ränner runt och söker en tik nu skulle jag tro så man får hålla upp ögonen en sen nyårs smäll skulle nog få den å fira någon annan stans framöver!... 8) å man ska juh salta "köttet" har jag hört!... ;D
Publicerat Mars 13, 200719 yr 10 mil från mina jaktmarker sköts rätt nyligen en stor varg med sändare på sig. ;D Vargen började hålla sig inne i en by alldeles för mycket och länge... så jägarna på området fick tillstånd att skjuta den. Jag fick se flera bilder på vargen och jägarna senaste helg...stora pjäser dom dära ;D
Publicerat Mars 13, 200719 yr vore juh illa om han hitta en tik som tica,då skulle juh valparna få bättre hårlag säg åt dom där skärtlapparna blind å co att dom är skamliga!
Publicerat Mars 13, 200719 yr Författare en sen nyårs smäll skulle nog få den å fira någon annan stans framöver!... 8) å man ska juh salta "köttet" har jag hört!... ;D Jo han måste marineras väl..för han stressar runt överallt så han lär nog va seg.. hoppas han styr ner mot sthlm innerstad där han skulle göra nå nytta.
Publicerat Mars 13, 200719 yr Författare 10 mil från mina jaktmarker sköts rätt nyligen en stor varg med sändare på sig. ;DVargen började hålla sig inne i en by alldeles för mycket och länge... så jägarna på området fick tillstånd att skjuta den. Jag fick se flera bilder på vargen och jägarna senaste helg...stora pjäser dom dära ;D Jo nog är dom lite grövre än en räv alltid, denhär individen verkar inte vara så skygg..ränner igenom byar och dyligt. men här sitter de långt inne innan man får ett tillstånd att skjuta en varg. då måste den minst ha ätit upp några hundar och snott bullar från stackares köksbord?? men men vi går mot ljusare tider sägs de........
Publicerat Mars 14, 200719 yr Jo han måste marineras väl..för han stressar runt överallt så han lär nog va seg.. hoppas han styr ner mot sthlm innerstad där han skulle göra nå nytta. ;D..... till våra kära styrandes trädgårdar!... skulle vara bra!. å gärna ta ett husdjur eller två!. så kanske de snart händer något i den frågan!. ;D
Publicerat Mars 14, 200719 yr Författare ;D..... till våra kära styrandes trädgårdar!... skulle vara bra!. å gärna ta ett husdjur eller två!. så kanske de snart händer något i den frågan!. ;D Precis! Tänker då inte ha de som dom ha ställt till de i dalarna och värmlands trakterna..huvva vilken mardrömm!! tycker synd om dom
Publicerat Mars 14, 200719 yr Precis!Tänker då inte ha de som dom ha ställt till de i dalarna och värmlands trakterna..huvva vilken mardrömm!! tycker synd om dom jepps håller me dej!.... lätt å sitta bestämma över andras sätt å leva!... vi hadde varg bara ca 5-600 meter från oss nu i vinter!. hittade spåren!... min Boxer hanne är ingen liten kille men hans tassar såg ut som katt spår mot dom!. å måste villigt erkänna att de kändes lite olustigt!. så ner till Djursholm å Danderyd å dom där fina kvarteren!... å mumms lite!... ;D
Publicerat Mars 14, 200719 yr nacka är bättre där bor dom flesta knösarna med lite makt...eller trångsund skulle vara fint där fon vinkelslip him self bor... skulle göra riktigt gott för alla om en varg kom hit igen och levde lite rövare,tog nån liten trend hund av nån fru gummistfel och slita nåns katt i stycken sen vidare,då skulle de bli liv..
Publicerat Mars 14, 200719 yr ;D tycker den kan ta vägen för bi lite överallt å äta sej fet i Sthlm!....
Publicerat Mars 14, 200719 yr Författare vi alla känner samma sak, jag vill bara inte ha nått revir på minst 30 mils avstånd. annars säger jag upp mej på jobbet och byter yrke till nått mer drastiskt.
Publicerat Mars 15, 200719 yr Låter kusligt likt killen jag hittade under trettonhelgen. Han har för närvarande ett revir som är ungefär 15 x 6 mil stort i västerbottens inland. OM det är samma en vill säga men sannolikt är det det. Sen länsstyrelsens naturbevakare blev inkopplade (drygt två månader sedan) har han tagit en älgko och en renkalv. Numer är han snudd på onödigt välbevakad eftersom de satt gps på honom som talar om position en gång i halvtimmen. Jag försöker så gott det går hålla koll på den här herren eftersom jag vill veta när han befinner sig på min mark och jag brukar få en rapport/dag ungefär om vart han håller hus. Ni som är berörda (Hällnäs, Vindeln, Bjurholm och Fredrika med omnejder) kan ju höra av er ifall ni undrar över något.