Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sökes ...grova alternativhagel i cal 20.

Featured Replies

Publicerat

Är det nån somvet var jag hittar det ...ej stål.

Publicerat

Relax , i fix vismut ;D

Vi miljøbevisste Norbaggare sprer ikke bly i naturen ;D

20/70 eller 20/76 ?

Publicerat

Jag har några hejare till laddningar i patroner,har aldrig testat dom faktist ;D Men det säjs att dom är överjävliga i skotthåll ;D Dessa patroner har ca.9-12 hagel i sej tror jag,tror dessa skulle funka mycket bra för gris tex. Jag har skjutit gris(ej i Sverige) med dessa i kal.12 så jag ser egentligen ingen skillnad.

Varför alternativhagel??? ;D

Publicerat
  • Författare

Ska till norge och jaga men vore fint om det gick att köpa i sverige också....men jag har beställt med gutten jag ska iväg till  ;)

• 2 weeks later...
Publicerat
Jag har några hejare till laddningar i patroner,har aldrig testat dom faktist ;D Men det säjs att dom är överjävliga i skotthåll ;D Dessa patroner har ca.9-12 hagel i sej tror jag,tror dessa skulle funka mycket bra för gris tex. Jag har skjutit gris(ej i Sverige) med dessa i kal.12 så jag ser egentligen ingen skillnad.

Varför alternativhagel??? ;D

De där hade smeknamnet varghagel när jag började jaga och det var innan vargen  ::) vandrade runt bottenviken ::)

sköt en hare med en 9 hagels av ren reflektion gick pipa 2 då jag bommade första, har för mig att det blev ett par öron kvar alla hagel tog tror jag.

Publicerat

Power by cal.20 ;D ;D

• 3 weeks later...
Publicerat

En bekant sköt på en skadeskjuten sugga under eftersök med "buckshots" dvs. 9 hagel av 8,6 mm storlek i 12/70 (tror det var Rottweil Express). Noll effekt, i med en brenneke och suggan drog i backen. När de sedan slaktade suggan visade det sig att haglen bara penetrerat strax under skinnet på 15 meters håll..(avfyrade snett framifrån) På eftersök på rådjur däremot har de varit effektiva enligt Per men att skjuta på svin med var "Buckshots" tämligen värdelösa..Därtill är de farliga med tanke på hundarna..