Publicerat Mars 14, 200719 yr Får nästan tårar i ögonen. Hade jag haft pengarna till det så hade jag slagit till. Så många skott som är skjutna med en likadan. Det är dessa vapen Svenska militärens prickskyttar änvänder. Hade en så på K4. Jajaa, våta drömmar har vi alla.
Publicerat Mars 14, 200719 yr Författare Du glömde inte en länk eller en bild :- Haha! ;D Kanske jag gjorde.... Här: http://www.blocket.se/vi/11182699.htm?ca=11_s
Publicerat Mars 14, 200719 yr Författare När jag tittar igen så är det samma kolv som PSG90 men inte samma mekanism.
Publicerat Mars 14, 200719 yr Ser ju bra ut och sedan rem.låda gör ju inte saken sämre. Skulle bara ha varit träkolv på den också.
Publicerat Mars 15, 200719 yr Även jag måste invända lite mot begreppet "guldklimp" i detta sammanhang. Hade det varit en bössa med lite lulllull så, men... Nä detta är nog en ypperlig bruksbössa för vakjakt och som sådan är den nog finfin.
Publicerat Mars 15, 200719 yr Författare För mig är den en guldklimp. Vet inte hur många skott jag har skjutit med den. (Det riktiga PSG´t) Fler skott än jag skulle haft råd med civilt/Privat i alla fall. Så man har så att säga lärt känna bössan. Men den kommer ju till sin rätt mest i liggande ställníng och med lite längre avstånd framför sig. Har skjutit på upp till 1000 meter med den men då var det lika mycket tur som skicklighet om kulorna satt i helkroppsfiguren. ;D
Publicerat Mars 15, 200719 yr Fan 1000 m ;D Jag vet att man enligt skjutboken skjuter på avstånd 700-800m men vart på K4 finns den vallen Var uppe och kollade på besökshelgen -96 och det har ju varit en jäkla utveckling sen jag gjorde lumpen där. Lättare utrustning och mer eldkraft. //Roggman66 (Dragon Svärd ;D 22Njplut ;D )
Publicerat Mars 15, 200719 yr Författare Fan 1000 m ;D Jag vet att man enligt skjutboken skjuter på avstånd 700-800m men vart på K4 finns den vallen Var uppe och kollade på besökshelgen -96 och det har ju varit en jäkla utveckling sen jag gjorde lumpen där. Lättare utrustning och mer eldkraft.//Roggman66 (Dragon Svärd ;D 22Njplut ;D ) Haha!! ;D Ja, det går framåt! När vi skjöt 1000 meter var det rätt över en myr. Sen hade vi sensorer i tavlorna så att en lampa började blinka vid träff på tavlan. Den kände av vibrationer. Dock så var det mest för at vi skulle prova ett par gånger. Men avstånd på so du säger runt 600-700 meter ska man klara av.
Publicerat Mars 15, 200719 yr Hade nog varit bättre om ni fick springa och träbildsrapportera som vi "riktiga" : Jägare fick göra ;D Kommer ihåg en dag då jag låg på 300m vallen och sköt och fick springa och springa och sprang lite till ;D ;D ;D Fan riktmedlet var paj efter det att att jag drog AK5:an i ett träd ;D ;D Jag kutade säket en mil den dagen ;D
Publicerat Mars 15, 200719 yr På min tid hette det skarpskytt och beväpningen var en AK4 med kikarsikte, dock drog vi lott om vem som skulle bli skarpskytt och jag fick bli grg skytt istället, dock träffade ag målet oftare än han som blev skarpskytt ;D tror ni befälen häcklade detta ;D 21:a Njplut 88-89
Publicerat Mars 15, 200719 yr Fan Pertan, då låg du året efter mig ;D 86-87 jag ryckte in på min födelsedag > 18/8 20 år och hade tänkt hänga på låset på bolaget.Men det blev inget med det :'(
Publicerat Mars 15, 200719 yr Fan Pertan, då låg du året efter mig ;D 86-87 jag ryckte in på min födelsedag > 18/8 20 år och hade tänkt hänga på låset på bolaget.Men det blev inget med det :'( Det blir 2 år efter då någon fick avnjuta säsongen 87-88 också ;D jag fyllde 20 en månad efter muck så jag kunde hänga på låset
Publicerat Mars 15, 200719 yr :-[ jag har aldrig vatit nåt vidare på matte ;D Inte min chef heller när han frågade om semesterplanen, jag sa skriv i 28-32 så får vi se, han svarade då fyller jag i de 4 veckorna, det blir bra ;D ;D har ju 58 dagar kvar att kunna plocka ut i år om jag vill
Publicerat Mars 15, 200719 yr Jag är inte riktigt med i matchen, jag hade nån slags k-pet som mest användes till att släpa på.. Under en visitation säger Löjtnanten till mig efter att vridit och vänt på bössan och tittat i loppet "ska jansson starta lantbruk".... ING 3 Boden 86-87
Publicerat Mars 15, 200719 yr Vi fångade en kille från Boden 86-87. Vi var lite elaka mot han och hade han i vår "vård" i nästan 15 timmar ;D ;D Tror han låg på A8
Publicerat Mars 15, 200719 yr Jag gjorde en förflyttning till A8 i slutet på värnplikten.. Ska du på kursen i helgen eller? ..jag börjar bli lite orolig nu :-[ :-[ :-[