Publicerat Mars 14, 200719 yr Hej Hej! Jag är en ekonomistudent från Linköping. Har bott här i snart 3 år, kommer från början från Oskarshamn där morfar äger mark och det är alltså där jag bedriver större delen av min jakt. I övrigt intresserad av sport och träning, främst konditionsträning av olika slag. Äger en Carl Gustav 1900 30-06, en Husqvarna 9.3x57 och en gammal husqvarna hagelbössa. Min första jakthund kommer troligen bli en beagle. Tack för mig// Johan
Publicerat Mars 15, 200719 yr välkommen!varför just en beagel? Varför beagel, hmmm. Jo dels jagar den de djur som jag främst jagar och dels tycker jag om rasen, morfar har haft beagle tidigare. Dock jagar den inte vildsvin, vad jag vet iaf, och det är lite synd. Skulle nog helst vilja ha en som funkade på grisarna också men då tycker sambon att dom raserna är för fula!!!! :- Beagle har hon godkänt som tillräckligt söt så jag får börja där och utöka efterhand. Hon vill heller inte ha mer än en hund (än så länge) och då tror jag att jag har störst nytta av en hund typ beagle.
Publicerat Mars 16, 200719 yr Varför beagel, hmmm. Jo dels jagar den de djur som jag främst jagar och dels tycker jag om rasen, morfar har haft beagle tidigare. Dock jagar den inte vildsvin, vad jag vet iaf, och det är lite synd. Skulle nog helst vilja ha en som funkade på grisarna också men då tycker sambon att dom raserna är för fula!!!! :- Beagle har hon godkänt som tillräckligt söt så jag får börja där och utöka efterhand. Hon vill heller inte ha mer än en hund (än så länge) och då tror jag att jag har störst nytta av en hund typ beagle. Man kan komma långt med lite list ;D 8)
Publicerat Mars 16, 200719 yr Jag menar få råd av ang beagle ;D välkommen och känner som min plikt här på forumet å varna dig för bli harhunds ägare!!! ni får stå ut med så mycket då gör som dom andra erkänn inget å säg du bara jagar bjärn och inte gillar fika 5 timmar istället för jaga!! ;D :-*