Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Minkjakt i Stockholmstrakten?

Featured Replies

Publicerat

Jag skulle vara intresserad av att hänga med ut och prova minkjakt och prova hunden på mink.

Är det nån som har mink på marken, kanske i skärgården eller annostädes. Det skulle vara kul att prova? Vaka eller leta!

MVH Roggman66

Publicerat

Stjäl din tråd lite Roggman66. :)

Jag är också sugen på att testa hunden på lite minkjakt. Hon har ett bra mink intresse men vi har ingenstans att jaga. I mitt fall så passar det bäst med Smålands trakten. ;)

Publicerat
  • Författare

Hmmm tråden blev inte gammal förrän den blev stulen  >:(  >:(  ;D  ;D Min hund har aldrig träffat mink, men har ju funkat gott på räv/grävling så det vore kul att prova. Annars är jag sugen på att vakjaga med 22:an.

All aktiv jakt skulle vara kul att prova  ;D

//Roggman66

Publicerat

Men Roggman66 man jagar väl inte utan hund. :o ;D

Har inte heller lyckats ta någon mink med min, men 3 illrar har det blivit.

Publicerat
  • Författare

;D  ;D Sen är det ju ypperligt vilt att hålla igång hunden med  ;D

Publicerat

Hur långt är du beredd att åka? Brukar jaga mink i trakterna häromkring. Med hund Givetvis!  ;):)

Publicerat
  • Författare

Vart bor du? Du har också border så det är klart att det skulle vara kul att se en till jobba.  ;D

//Roggman66

Publicerat

Du har pm!

Publicerat
Du har pm!
Jag då ???
Publicerat
  • Författare

Ha ha jag vet nåt du inte vet  ;D

Publicerat

rogga om du smyg sätter ut lite fällor nu i vår som jag gör ;D å får upp intresset som säkert finns så har jag 3 öar nu att besöka för mink jakt,,en ö är lite känslig för den har en väldans massa rävgryt som jag vill ha ;D så räkna på 2 iaf ;)

Publicerat
  • Författare

Räven får du gärna behålla och köra med din hund, jag är däremot gärna skytt tillsammans med dig. Minken skulle vara kul och prova.Säg bara till när du vill så kör vi.  ;D

//Roggman66

Publicerat
Ha ha jag vet nåt du inte vet  ;D
:'(
Publicerat
Räven får du gärna behålla och köra med din hund, jag är däremot gärna skytt tillsammans med dig. Minken skulle vara kul och prova.Säg bara till när du vill så kör vi.  ;D

//Roggman66

johan tyckte oxå du skulle komma å jag med oss..så till hösten äre bara å kömma!!

men ska se när dom kan,en är en ön utan broar som låter väldigt kul,sen äre ut mot rumarö hållet tror jag..jag har varit i kontakt med en yrkesjägare som gör nån forskning på hur mycket minken rensar i skärgårdar å han lät väldigt possetiv att det fanns intresserade,och att det var skottpengar var inte heller fel,men det är massa byråkrati som tar tid..sånt är bra för grytpistolen ala flerskottare,nu ihelgen ska jag försöka mig på dom 4 minkar jag såg, :D