Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kolv till hagelbössa

Featured Replies

Publicerat

Har precis köpt en relativt fin HVS 1310, kolven ser dock ej så kul ut, jag undrar vad det kan kosta att få en ny kolv till denna av lite finare träslag. Finns det ngn i Uppsalatrakten som är duktig på detta som man kan höra av sig till?

Publicerat

Hej

Kolla med Forsa bössmakeri. Han är duktig, PMa Mickel efter telnummer eller kika på Eniro.

MVH

Publicerat

Tack för tipset, han verkade trevlig, men vad dyrt det var.

Publicerat
Tack för tipset, han verkade trevlig, men vad dyrt det var.

Vad kostade det???

Publicerat

brukar väl ligga runt 7-10 000kr skulle jag gissa och med finare trä hur dyrt som helst om man vill...

Publicerat

Efter lite överslagsräkning hamnade vi på 15000. Det var tydligen dubbelt så dyrt med ny kolv till brytvapen jämfört med studsare. Jag avvaktar nog lite, ska kolla vad Jörgen i Storvreta tar men jag tror knappast att han e billigare.

Publicerat

jo,det är inte billigt..men anonnsera om en beggad kanske??sen putsa upp den själv eller be en kolvmakare göra en makeover :)

Publicerat
Efter lite överslagsräkning hamnade vi på 15000. Det var tydligen dubbelt så dyrt med ny kolv till brytvapen jämfört med studsare. Jag avvaktar nog lite, ska kolla vad Jörgen i Storvreta tar men jag tror knappast att han e billigare.

Hua,vad dyrt ??? Man tror knappt att det är sant 8)

Publicerat

Det är inpassningen mot baskylen och alla låsdetaljer som tar tid och kostar pengar.

en studsarekolv kan man grovfräsa och köra lite med dremeln för att sedan plasta den och få bra resultat. An inpassa en kolv till brytvapen, i alla fall lite äldre, är rent hantverk.

Sen tycker man att framstocken ju borde vara billig, men där är nästan like mycket jobb på den också  :o

Så när man ändå kostar på en ny kolv kan man ju välja en träbit av bättre klass, det blir inte så mycket dyrare i det stora hela :)