Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skadad hund.

Featured Replies

Publicerat

Fan, hunden slet av korsbandet i höger bakben i torsdags.... operation på tisdag, så nu hoppar hon omkring här hemma på tre ben. Minst 2 mån innan hunden frisk. Hela sommaren förstörd, å jag som precis skullle börja träna blodspår inför anlagsprovet, men det är ju bara att glömma. Hoppas bara att hunden blir bra igen så att man kan jaga med henne igen, hon är ju bara 2 år. Fan så trist.

Någon annan som haft liknande skador på hunden??

Publicerat

Illa, hoppas att du har hunden försäkrad :o

Ett tips, rehab träningen fungerar fin fint i vatten, hoppas att det går bra för er nu......

Publicerat
  • Författare

Jodå, den är försäkrad så det räcker och blir över... vi har alltid haft nytta av våra hundförsäkringar, alla våra hundar har åkt på saftiga veterinärskostnader, en hade allergiproblem som unghund, en svalde en stor sten när hon var valp som inte ville komma ut (operation),och nu det här... ett tips till andra kanske, försäkra era hundar... allt kan hända, helst med jakthundar.

Jo jag har hört en del om rehabträning i vatten, får nog testa det när det blir aktuellt...

Publicerat

Tråkigt  :(

Hur gick det till?

Publicerat
  • Författare

Hon skulle hoppa över ett hinder på lydnadskursen... inget märkvärdigt, men det räckte. Det var ju tur att det inte hände i skogen under jakt... kunde blivit besvärligt för henne att ta sig hem. Men, men, nu är det ju operation imorgon, så jag hoppas allt går bra.

Publicerat

Håller tummarna.

Publicerat

Hoppas att det går bra.

Publicerat

338:an

Vi vill ha en lägesrapport nu.

• 5 weeks later...
Publicerat

Hur går det med hunden ?

Jag får sama olustkänsla när jag hör om skadade hundar som med skadade barn :(

Publicerat

Det var tråkigt att höra. Eländes elände.

Hoppas att operationen går bra på tisd.

Publicerat
Det var tråkigt att höra. Eländes elände.

Hoppas att operationen går bra på tisd.

Det var ju tisdag för ett tag sedan..

Hoppas det gick bra för hunden.

• 2 weeks later...
Publicerat

Hur har det gått med den skadade hunden och dess korsband?

• 4 weeks later...
Publicerat
Hur har det gått med den skadade hunden och dess korsband?

i.p.emclock.gifi.p.emsmileo.gifi.p.emsad.gif

Publicerat
  • Författare

Har visst lyckats missa era inlägg i den här tråden på ett tag... ber om ursäkt. Jodå det går framåt, om än sakta... hon haltar lite till och från, men det ser ljust ut. Hon har ju tappat nästan alla muskler i det opererade benet, är nog mest därför hon är lite försiktig med benet. Håller på att träna upp musklerna för fullt på henne nu så får vi se hur det går i skogen i höst/vinter...

Publicerat
Har visst lyckats missa era inlägg i den här tråden på ett tag... ber om ursäkt. Jodå det går framåt, om än sakta... hon haltar lite till och från, men det ser ljust ut. Hon har ju tappat nästan alla muskler i det opererade benet, är nog mest därför hon är lite försiktig med benet. Håller på att träna upp musklerna för fullt på henne nu så får vi se hur det går i skogen i höst/vinter...

Det var ju kul att höra av Dig. Vi trodde att Du nästan hade glömt bort oss, och det hade Du också delvis. ;) Prova med att jogga till att börja med. Vad säger vetrinären? Lycka till och hälsa kompisen.

;)

Publicerat
  • Författare

Veterinären rekomenderar raska promenader som vi utökar mer och mer... just nu ligger vi på 4 promenader om dagen på upp till 1km och det går bra... får stretcha och massera efter varje promenad annars blir hon lite stel. 

Publicerat

Okej! Låter bra fast jag inte är någon vetrinär.

;)

• 2 months later...
Publicerat
  • Författare

Idag har jag äntligen varit ute å släppt hunden i skogen för första gången efter korsbandsoperationen. Hon tog upp rådjur efter 10 min som hon drev i ca 15 min, underbart å få höra henne jaga igen, det har kännts hopplöst vissa perioder under sommaren. Trodde nog hon skulle halta när hon kom tillbaka efter ca 45 min springande i skogen, men det syntes ingenting. Nu däremot när hon har legat still en stund haltar hon rätt så rejält, men jag har stretchat henne å gett henne en halv verktablett (för hundar). Så det ska nog ordna upp sig till slut.

Idag är livet underbart, tycker både jag och hunden. Ta hand om era hundar, det är de bästa jaktkamrater vi har.

Publicerat

Roligt att höra att det börjar rätta till sig.