Publicerat Maj 29, 200521 yr Hej på Er! Jag bor också i norr. I Kalix närmare bestämt. Jag jagar fågel, älg m. m. samt att Vi har skyddsjakt på kronhjort p g a att en del har rymt en vilthägnet i Marieberg som ligger inom Bonersbyns JVO där jag jagar. Jag har en eng. setter och en fru och en son.
Publicerat Maj 29, 200521 yr Kul att du hittat till oss på jaktsidan Stefan Eng setter är nästan lika fina och duktiga fågelhundar som Kh vorsteh, men bara nästan.....
Publicerat Maj 29, 200521 yr Författare Hej ÖrnUgglan! Tack för dom värmande orden! Har isen gått hos Dig ännu? :D Hej Seger! Tack för att jag är välkommen! Nu pratar Du i nattmössan ang. hundar. ;)
Publicerat Maj 29, 200521 yr Jodå.. isen har gått och vattnet stiger. Hörde att Torneträsk också släppt nu så det blir nog en fin vårflod.
Publicerat Maj 29, 200521 yr Författare ÖrnUgglan! Såg Du bilderna från Finska Lappland? Där hade vattnet stigit med 6 m. Det kallar jag för vårflod, men det är tråkigt för de boende som får sina hus vattenfyllda el. förstörda.
Publicerat Maj 29, 200521 yr Jag har inte sett, men hört att de har mycket vatten där.. Vi hade ju ganska mycket översvämmning här förra sommaren... Mycket jobb för räddningstjänsten
Publicerat Juni 5, 200521 yr Välkommen Isjonsson ! Bry dig inte om Seger , han har aldrig jagat över en riktig Setter.Varifrån kommer din Setter ?
Publicerat Juni 5, 200521 yr Författare Hej! Jag köpte min första setter i Koler, mellan Piteå och Älvsbyn här i Norrbotten, och därefter har jag haft två egna kullar. 17 barnbarn och den som jag har nu är efter sista kullen. Mamman fick jag ta bort innan jul p g a tumör i juverna. Det var tråkigt. Hon var drygt 10 1/2 år. Just nu så håller jag på och söker efter en ny valp med nytt blod, och jag har kanske en på gång t o m nere i Östersundstrakten vid midsommar.