Publicerat Maj 29, 200521 yr Hej Ringde nyss på en annons som jag trodde var en winchester 94 i 356 winchester men efter mycket pratande med en trevlig gubbe som hörde dåligt så kom vi fram till att det var en halvautomat. Den var tillverkad före 30 talet sa han för den fanns i familje redan då. kaliber sa han var 354 (9mm) han sa det stod 9 mm på licensen. Gubben sa att man tidigare jagade älg med bössan men att den belv klass 2 under 50 talet . Bössan var visst i mycket gott skick och litet skjutet med. Annonsen finns på Blocket och de stod såhär i annonsen 1 st Winchester kal. 354 (9mm) Han sålde även en Husqvarna 8X57 Någon som vet vad Winchestern kan vara för bössa och vad kalibern är??
Publicerat Juni 28, 200521 yr .351 Win self loading. Tror modellen heter 1906 eller 1910 och tillverkades även i 401 self loading. Trevlig pang, dessutom takedown. MVH Håkan
Publicerat Juni 28, 200521 yr Författare Ok tack för det svaret, synd det knappast går att hitta ammo till den
Publicerat Juni 28, 200521 yr ÄR du intreserad att anstränga dig lite så har jag en .401:a som jag kan sälja billigt till dig. MVH Håkan