Publicerat Mars 22, 200719 yr Tjenare! Undrar om det är någon här som har byggt en egen lerduvekastare? Har ni några tips eller ideér? Ja, jag vet att Torsbo säljer billiga kastare, men det skulle ändå vara kul att bygga en egen kastare. Har ni någonting att säga i ämnet så gör det.. ;D
Publicerat Mars 24, 200719 yr vore roligt att experimentera med om man bara hade tid ! du kan ju alltid köpa en billig och bygga om den. MVh Lalle
Publicerat Mars 24, 200719 yr Mm. Det kanske man skulle göra så att man har en grund, och sen förstärka fjädrar plåtar mm. Då kommer frågan upp: Vilken är den billigaste duvkastaren på marknaden??
Publicerat Mars 24, 200719 yr Interjakt's Champion High Fly kostar bara 395kr. Helt okej kastare för grusgropen, bara man fäster den i ett däck eller liknande.
Publicerat Mars 27, 200719 yr Bara ett jävla jobb! Men det är klart, som sysselsättning när allt är laddat och skjutet, då skulle det nog gå att få ihop någon. Har personligen provat, men antingen slipper man skjuta duvan eller så har grejorna strejkat.
Publicerat Mars 29, 200719 yr Tja.... Jag bygde en kastare för några år sen. Fick tag i ett par motorhuvs-fjädrar från en Volvo 140,eller va det 240 skit samma, en sån fjäder funkar bra. En ram, en led, en kastarm. Fäst fjädern i en gängstång som ska sitta på ramen, och sätt sedan fast fjädern i kastarmens bakre del,o vips så har du en kastare. Självklart måste du ha ett upphak, men jag har för mycket Pripps Blå 7,2 i mig för att tjata mer. Hoppas du fattar principen.. MVH..
Publicerat Mars 29, 200719 yr Tja....Jag bygde en kastare för några år sen. Fick tag i ett par motorhuvs-fjädrar från en Volvo 140,eller va det 240 skit samma, en sån fjäder funkar bra. En ram, en led, en kastarm. Fäst fjädern i en gängstång som ska sitta på ramen, och sätt sedan fast fjädern i kastarmens bakre del,o vips så har du en kastare. Självklart måste du ha ett upphak, men jag har för mycket Pripps Blå 7,2 i mig för att tjata mer. Hoppas du fattar principen.. MVH.. ahh,en livsnjutare till på detta forum ;D
Publicerat Mars 29, 200719 yr ahh,en livsnjutare till på detta forum ;D Självklart..... ;D ;D Jobbar man 1100 meter under backen så måsste man få ta igen sig i bland...!!!!!!!!!!
Publicerat Mars 29, 200719 yr Självklart..... ;D ;DJobbar man 1100 meter under backen så måsste man få ta igen sig i bland...!!!!!!!!!! Åhh,är du gruvarbetare? Japp, det måste finnas såna också Odlar du svamp,eller bär du bara sten?
Publicerat Mars 29, 200719 yr Jag skulle aldrig orka att bygga en egen kastare,men att modifiera nån kanske skulle funka. Men eftersom jag inte har nån svets,så är det väl lika bra att köpa nån för billig penning. Varför vill du bygga din egen....kastar dom för långsamt ??? Jag anser att billiga kastare kastar tröttsamt långsamt!!!! Efter nån sväng skjuter man varenda duva med en gäspning... Nej ,mer fart skall det vara ;D Gillar man att jaga fågel som jag gör,så vill man öva på mer fartfyllda saker
Publicerat Mars 29, 200719 yr Japp, ja är en gruviss. Svamp..? Får inte fruntimmer sånt när de har för små trosor... ;D...(Förlåt ni som är inkluderade.) : :-X Visst Är det inte nån jätte fart på duvorna, men jag vill ju oxå ha en chans att träffa. ;D Det va ett bygge när jag gick i skolan..! :-*