Publicerat Mars 24, 200719 yr Hej på er! Kul att hitta ännu ett vad verkar ypperligt jakt/skytteforum! Har hängt på Robsoft sedan ett antal år tillbaka. Är en nordupplänning i exil sedan 7 år. Född och uppvuxen i Björklinge men bor och verkar nu i Långå, Härjedalen. Jobb och kärlek drog mig hit Jobbar som distriktsveterinär och sambon är en äkta "jamtstors", ursprungligen från Konäs väster om Kall. Har två barn, 4½ och 2 år. Bägge visar lovande intresse för några av pappas viktigaste fritidspysslor.....jakt, skytte, fiske, snöskoter ;D Började vara med seriöst i skogen i tidiga tonåren. Till 15-årsdagen fick jag ett val av far min.....moppe eller en Berettabock....gissa vad jag valde 8) Uppvuxen med framför allt småviltsjakt framför drivande hund, tax och drever. Började jaga i mitten på 80-talet när klövviltsexplosionen var som värst i norra Uppland. Lär nog aldrig uppleva den vilttätheten på ffa rådjur och älg igen (och väl är kanske det....var ju nästan "konstigt mycket" vilt överallt :-). Nuförtiden huserar man i mer viltglesa marker.....men älgarna är desto större åsså finns det massor av nallar i skogen. Skogsfågeltillgången i Härjedalen är väldigt god så nästa hund blir nog antingen en Finnspets eller Nobs, har inte bestämt riktigt ännu. Pysslar en del med skytte och är aktiv i lokala jaktskytteklubben. Allätare, skjuter lika gärna både hagel och kula. Sambon tycker jag är lite "pryljokkig" med bössor och tillbehör men jag säger att det är bara ett sunt intresse för nödvändigheter Senaste projektet är att låta bygga en hundförarbössa på en Remington Seven mekanism. Knubbkalibern 358 win är det tänkt, skall bli skoj! Nåväl, blev en smärre uppsats detta, hoppas ni inte lessnat på vägen Ha´de / Matti
Publicerat Mars 24, 200719 yr Välkommen Matti! Känner inte riktigt igen ditt nick, kör du samma på Robsoft? Hur som, din presentation ser ut som någonslags mall för hur folk ska vara och göra för att platsa här eller vad jag ska säga! Avundsjuk förövrigt på ditt val, moppe eller Berettabock... Återigen välkommen! Mvh!
Publicerat Mars 24, 200719 yr Hej & välkommen hit! Välkommen Matti!Känner inte riktigt igen ditt nick, kör du samma på Robsoft? Hur som, din presentation ser ut som någonslags mall för hur folk ska vara och göra för att platsa här eller vad jag ska säga! Avundsjuk förövrigt på ditt val, moppe eller Berettabock... Återigen välkommen! Mvh! Här är han! http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?t=42...highlight=matti
Publicerat Mars 24, 200719 yr Välkommen Matti!Känner inte riktigt igen ditt nick, kör du samma på Robsoft? Japp, samma nick och avatar. När det ändå inte var upptaget tyckte jag det var enklast så. Tack allihop för det varma välkomnandet Verkar vara "sprutt" på detta forum, kul! /Matti
Publicerat Mars 24, 200719 yr Japp, samma nick och avatar. När det ändå inte var upptaget tyckte jag det var enklast så.Tack allihop för det varma välkomnandet Verkar vara "sprutt" på detta forum, kul! /Matti ahh,nu kommer jag ihåg dej,vi snackade kvalster senast!!!!! Välkommen,lovar att detta forum kommer glädja dej.. mvh Token