Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Powerpoint presentation i eftersök!

Featured Replies

Publicerat

Hello!

Måste bara skriva av mig frustationen..

Har hittat programet i burken där hemma och, tja... fasen va häftiga presentationer man kan dona med.

Anledningen till detta är att jag tydligen ska hålla kurs i E-sök.

Går nu en instruktörsutbildning.

Men ska ha "delad vårdnad" på en kurs redan innan jag är auktoriserad eller va de nu heter. 

Vill alltså inte använda mig av redan framtaget material som hör till aktorisationen utan jobbar inför kursstarten på eget med egna bilder o film m.m.

Mitt bekymmer är att min fasta dator har Windows XP och den bärbara går inte på annat än Win 98.

Inget av det jag pulat ihop fungerar :'(, skit oxå!

Annars så va mitt hopaplock om jag får skryta lite, :-[ himla fränt med filmer, bilder och annat kul.

Men hur i h-vete ska jag få det att fungera i äldre windowsmiljöer.

Provat att ladda olika versioner av powerpoint viewer, men utan XP så verkar det stört omöjligt.

Publicerat
  • Författare

Förresten!

Är det någon som har filmsnutt eller bilder på jycke jobbandes i spårlina och spårhalsband?...(gillar inte sele)

Gärna bayrare eller hannoveranare.

Publicerat

Det finns ju ett sparalternativ i powerpoint där du kan spara ner både läsare och det du har gjort i powerpoint se i hjälpen

Själv minns jag inte riktigt hur man gjorde då det är ett tag sen jag höll på med powerpoint men jag minns från utbildningen jag gick att det ska gå att spara ner hela alstret på diskett och då följer motor mm med alltså en .exe fil för att kunna köras på maskiner som inte har powerpoint instalerat på sig eller äldre datorer som inte klarar av powerpoint i vanliga fall

Hoppas du blev klokare av det här lite svårt att förklara bara

Lycka till

Mv Micke

Publicerat
  • Författare
Det finns ju ett sparalternativ i powerpoint där du kan spara ner både läsare och det du har gjort i powerpoint se i hjälpen

Själv minns jag inte riktigt hur man gjorde då det är ett tag sen jag höll på med powerpoint men jag minns från utbildningen jag gick att det ska gå att spara ner hela alstret på diskett och då följer motor mm med alltså en .exe fil för att kunna köras på maskiner som inte har powerpoint instalerat på sig eller äldre datorer som inte klarar av powerpoint i vanliga fall

Hoppas du blev klokare av det här lite svårt att förklara bara

Lycka till

Mv Micke

Jepp! hittade det, men de sket sig ändå..

Verkar fattas någon fil j-vel o jag hittar inte installationsskivan för officepaketet. Vet inte ens var jag fått tag på de jag har i burken. Ska till datorbutiken i morgon o se om jag kan lösa det.

Publicerat
Förresten!

Är det någon som har filmsnutt eller bilder på jycke jobbandes i spårlina och spårhalsband?...(gillar inte sele)

En bild mer av typen "after work" och ingen bayrare/hanno, dock en kh Vorsteh...

Från en magisk morron i höstas. Men det är en annan story  ;)

/Må

post-698-1174848298_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Riktigt snygg o magisk bild MÅ.

Om det är ok för dig? så är det möjligt att jag nyttjar den.

Publicerat

Självklart! Hojta om du vill ha den med bättre upplösning. Bilden är faktiskt tagen med en mobilkamera, därav det lite trollska (suddiga) i den..... :D

/Må

Publicerat
Förresten!

Jag antar du har en hel bunke med bilder på wachtlar som spårar?

Jag har fler sådana på datorn hemma, om du skulle behöva.

Publicerat
  • Författare

Konstigt nog har jag inte en enda bild på wachtel som spårar... många bilder o filmsnuttar har jag, men själv grunden i eftersök har jag inte fotat/filmat..

Sen kanske det blir lite väl vinklat om alla bilder i presentationen är på wachtel.. ::)

Hade funderingar på att ta de 2 bärbara datorerna jag jävlats med sen i fredags till skjutbanan, nu i eftermiddags.. >:(

Kunde varit väldigt befriande o sätta sådär 25 slugs i dem var  ;D

Men när jag kom dit så höll de på att reparera ett o annat på banan så jag åkte hem igen.

Nu ikväll har jag iallafall fått fram en arbetskopia på eftesökspresentationen och en på skottplatsundersökning.

Lyckades lura elektroninken, gick åt 14 cd skivor... har nu köpt RW.. ::)

Kommit på att jag inte kan ha mer än 3 filmsnuttar i varje presentation, skit oxå! ville haft 4:a.

Skulle funkat hur bra som i den stationära men i bärbara går det inte. Kunde bara installera powerpoint viewer 97 på den ena som har win 98 och på den andra så orkar den knappt med operativsystemet XP än mindre att köra mina presentationer utan att sega nått för jävligt. Typ 1 klick inget händer, mer klick.. inget händer o klick så hoppar fanskapet 4 sidor fram.

Publicerat
Konstigt nog har jag inte en enda bild på wachtel som spårar... många bilder o filmsnuttar har jag, men själv grunden i eftersök har jag inte fotat/filmat..

Sen kanske det blir lite väl vinklat om alla bilder i presentationen är på wachtel.. ::)

Hade funderingar på att ta de 2 bärbara datorerna jag jävlats med sen i fredags till skjutbanan, nu i eftermiddags.. >:(

Kunde varit väldigt befriande o sätta sådär 25 slugs i dem var  ;D

Men när jag kom dit så höll de på att reparera ett o annat på banan så jag åkte hem igen.

Nu ikväll har jag iallafall fått fram en arbetskopia på eftesökspresentationen och en på skottplatsundersökning.

Lyckades lura elektroninken, gick åt 14 cd skivor... har nu köpt RW.. ::)

Kommit på att jag inte kan ha mer än 3 filmsnuttar i varje presentation, skit oxå! ville haft 4:a.

Skulle funkat hur bra som i den stationära men i bärbara går det inte. Kunde bara installera powerpoint viewer 97 på den ena som har win 98 och på den andra så orkar den knappt med operativsystemet XP än mindre att köra mina presentationer utan att sega nått för jävligt. Typ 1 klick inget händer, mer klick.. inget händer o klick så hoppar fanskapet 4 sidor fram.

Jag ska botanisera på datorn hemma och se vad jag hittar. Har nog en del från lite spåträning hos dig, NS! :)

Publicerat
  • Författare
Jag ska botanisera på datorn hemma och se vad jag hittar. Har nog en del från lite spåträning hos dig, NS! :)

Hmm... nu bidde jag nyfiken ;)

Publicerat

Hehe.. nu fick du ngt at fundera på.. :)

Publicerat
  • Författare

Yes!  :D

Så har jag äntligen lyckats med hjälp från oväntat håll med maskineriet och programvaror och fått ihop flera olika powerpoint presentationer.

Tack Andreas!  ;)

En presentation kring eftersök i det stora hela med eftersöks hundtyper, vapenval o lite smått o gott.

Och en om skottplatsundersökning och hur man lägger upp e-sök .

Samt en  rörande bringselrapportering.

Och när jag ändå var i farten så gjorde äldsta dottern o jag, ja o så jycken förståss ett par instruktions filmsnuttar i bringsel.

Finns länkar och träningsråd på

http://www.niklasaren.se/tom%20sida%204.htm

Eller så har vi var o en här:

http://www.niklasaren.se/steg1.wmv

http://www.niklasaren.se/steg2.wmv

http://www.niklasaren.se/steg3wmv

http://www.niklasaren.se/steg4.wmv