Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Videokamera (DVD)

Featured Replies

Publicerat

Jag har läng gått i tankarna på att skaffa en videokamera, men inte hittat en modell jag tycker om. Det har alltid fattats nåt.

Nu söker jag en kamera som har bra/stor OPTISK zoom, Nightvision och då helst dvd eller hårddisk.

Jag vill ha kameran främst till att filma djur om då är det ju bra om man kan göra det på anvstånd och oberoende av ljus.

Vad jag förstått så är det bara Sony som har kameror med mörkeregenskaper.

Kom gärna med tips, erfarenheter etc

//Roggman66

Publicerat

Har en Sony DV kamera , och med den kan jag filma i TOTALT mörker, dock så blir det ju lite sämre på längre avstånd i mörkret då det är nån sorts ir-lampa som ger nightvision ljuset och den har ju inte hur lång räckvidd som helst..

Ska väl säga att det är ingen värsting kamera jag har.

Publicerat
  • Författare

Det verkar som om det i alla fall är en sony jag ska ha! Vilken modell har du.

Är det lätt att föra över till datorn från den? Jag hade en DV-kamera tidigare och den funkade inte att föra över till datorn med.

Jag köpte en kamera för ett år sen och var nöjd med att det var en DVD-kamera. Dock var skymningsegenskaperna urusla.

//Roggman66

Publicerat
Jag har läng gått i tankarna på att skaffa en videokamera, men inte hittat en modell jag tycker om. Det har alltid fattats nåt.

Nu söker jag en kamera som har bra/stor OPTISK zoom, Nightvision och då helst dvd eller hårddisk.

Jag vill ha kameran främst till att filma djur om då är det ju bra om man kan göra det på anvstånd och oberoende av ljus.

Vad jag förstått så är det bara Sony som har kameror med mörkeregenskaper.

Kom gärna med tips, erfarenheter etc

//Roggman66

;D.. du kan få testa min Roggman!.. den e kanon!.. dom flesta som filmar fallskärmshoppning har den modellen!.. fung kanon i mörker.. å ger kanon bra bilder!. man kan osså fota me den!.. samt föra över till datan eller kolla direkt på tv:n me den!... de är en Sony!..

Publicerat
  • Författare

Vad bra! Då kollar vi den när jag kommer om en stund!  ;D

Publicerat

Det är en DCR-HC24 jag har, har aldig varit några problem att lägga över klippen till datorn, varken med programmet som följer med kameran eller med andra program.

• 2 months later...
Publicerat
  • Författare

Nu har jag haft min nya videokamera. Det blev en Sony DCR-SR32 en kamera med hårddisk, 40 ggr optisk zoom med digital 80ggr och 2000 ggr.

Upp till 80 gånger zoom ser man fortfarande bra, men stativ är då klart att rekomendera  ;D

Hittils är jag helt supernöjd med kameran  ;D  ;D

Det går bra att filma i dunkelt ljus och i kolmörker.

En liten fråga då? Hur kan man dela med sig av sina klipp här på jaktsidan? Finns den möjligheten?

//Roggman66