Publicerat Juni 1, 200520 yr Tjenare! Jag bor i Kalix, går för närvarande på Kalix Natubruksgymnasium, inriktning Jakt,Viltvård o Turism. går ut på en vecka ;D Har under skoltiden jagat i Björkfors, på skolans marker som är ca 3000ha stora. plus 400ha ovanför skolan. nästa höst så har man förhoppningsvis skaffat sig nå jakt på nåt annat ställe kring kalix. den jakt jag är mest intresserad av är Rådjursjakt och skogsfågeljakt. ripjakt i fjällen har jag haft förmånen att få uppleva genom skolan ett par gånger, det är också en höjdare, både med hund och med salongare. egentligen är väl alla jakt av intresse, förutom kanske älgjakten, tycker att det är för mycket en militärövning av det hela. iofs har jag bara haft chansen att jaga med stora jaktlag, och det är ingen höjdare tycker jag. säkert roligare om man är ett litet tajt gäng som jagar. "upptäckte" mitt jaktintresse under grundskolan när jag tog Natur o Fritid som elevens val, sen dess så är man fast. kan inte tänka mitt liv utan jakt. har även börjat få ett vapenintresse på senare tid, är väl därför jag börjat söka mig till olika forum. nåt annat kommer jag inte på, fråga på bara=)
Publicerat Juni 1, 200520 yr Författare TAckar! ;D jodå sidan är mycket bra, kul med lite tips och rön=)
Publicerat Juni 2, 200520 yr Kul att du hittat jaktsidan Hulken. Jag jagar mycket på Björkfors grannmark Kukkola ca 22 000 hektar stort och alltid bra med Orre och ripa. Så har du hört skottlossning därifrån är det säkert jag som ännu en gång får hänga upp en fågel på ryggsäcken, ;D
Publicerat Juni 2, 200520 yr Författare Kul att du hittat jaktsidan Hulken.Jag jagar mycket på Björkfors grannmark Kukkola ca 22 000 hektar stort och alltid bra med Orre och ripa. Så har du hört skottlossning därifrån är det säkert jag som ännu en gång får hänga upp en fågel på ryggsäcken, ;D det har jag säkert gjort=) själv har jag aldrig skjutit orre eller tjäder, fast jag hade superba chanser iår på björkfors, men tack vare en bössa eller rättare sagt kikarsikte som behagade ändra sig hela tiden så va det enbart bom. men nu är man ägare av ny bössa och kikarsikte, nästa år blir det no mercy!=)
Publicerat Juni 2, 200520 yr själv har jag aldrig skjutit orre eller tjäder, fast jag hade superba chanser iår på björkfors, men tack vare en bössa eller rättare sagt kikarsikte som behagade ändra sig hela tiden så va det enbart bom. Patetisk bortförklaring. : ;D Men Välkommen ändå!
Publicerat Juni 2, 200520 yr Författare hehe ja så kan tyckas=) nu vet jag iaf att jag kan lita på min nuvarande sako och helia, så nu blir det inte till att skylla på bössan ;D
Publicerat Juni 2, 200520 yr Det skulle vara trevligt att få jaga på skolans marker nån gång.. De borde kanske bjuda in ex elever på jakt nån gång.. Jag gick ut -85.. det är alltså precis 20 år sedan.. oj vad tiden går... Hulken hälsa S. Morin om du har han som lärare.. Jag tyckte faktiskt han var en av de bästa lärarna på skolan på den tiden. Vi hade mycket skoj med han... ;D
Publicerat Juni 3, 200520 yr Författare jodå, har haft "steffe" nu i 2 år. : men på den tiden var han väl skoglärare? bäst o bäst, han är bra, men vi har haft våra diskussioner, mer än en gång ;D men han är helt klart mycket kunnig inom det jaktliga och turismen.
Publicerat Juni 3, 200520 yr hulken! Jag har haft Stefan som dressyrlärare åt gammelhunden på -90-talet.
Publicerat Juni 3, 200520 yr Just det.. jag kommer ihåg att han hade två stycken labbar då.. mitten av 80-talet som han körde mycket dressyr med. Hulken.. jo.. jag var skogis.. och jag hade väl en hel del käftslängning med honom.. men alltid med glimten i ögat.. Jag tror aldrig han blev riktigt arg på mig fast man skojade med han rätt friskt... fast det var nog ömsesidigt ;D
Publicerat Juni 4, 200520 yr Hej! Det finns en tjej som heter Helena Andersson, Pålänge som nog är strået vassare när det gäller dressyr. Hör av Dig om Du vill ha hennes tele.nr. ;D ;D ;D