Publicerat April 6, 200719 yr insåg idag i kråkgömslet att jag måste ha en ny stolryggsäck. har ni några tips på prisvärda sådana.obs den måste hålla för en karl.
Publicerat April 7, 200719 yr Jag kör med vanlig ryggsäck och biltemas trebening. Ett par små spännband fast på säcken så är det lätt att sätta fast den utan att den far omkring på utsidan. Skönt att kunna flytta sittplatsen utan att ta med sig ryggsäcken.
Publicerat April 7, 200719 yr Författare Jag kör med vanlig ryggsäck och biltemas trebening.Ett par små spännband fast på säcken så är det lätt att sätta fast den utan att den far omkring på utsidan. Skönt att kunna flytta sittplatsen utan att ta med sig ryggsäcken. har använt en biltema treben ett kort tag jag vet inte ens vart den är längre men jag minns att jag inte var riktigt nöjd. hade en en dyrare modell ett tag men den gick sönder. min nuvarande billiga stolsryggsäck är också trasig. nu vill jag ha en bra stolrygga som håller ett tag orkar inte trassla mer det lutar åt en haglöf castor i nuläget.
Publicerat April 12, 200719 yr Själv köpte jag en smalare och högre stolsryggsäck avsedd för jakt från Wildo för några år sedanhttp://www.wildo.com/ (Stolryggsäck EXTRA HIGH, 700kr) Den är snygg, skrammelfri och skonsam mot ett vapen på axeln. Men däremot är den mindre skonsam mot jägaren. Den är onödigt tung och inte speciellt skön att bära än fast den ser ut så. Breda fina axelremmar, men ändå oskön. Vete fan varför...bara för att man tycker den ser så bra ut säkert! Så, ska den bäras lite är det en bra säck, men heldagar i jakt/fiske sammanhang så ska man nog välja en annan! Använder den mest till fiske numera. Då stannar man och kan ställa av den lite då och då. Till jakten måste jag skaffa en ny säck. Men då blir det inte en stolsrycksäck förståss.... /Henke
Publicerat April 12, 200719 yr Jag fick Norronas säck i julklapp för något år sedan. Den har stolen inbyggd i säcken, vilket är smidigt och snyggt men inte bra. Är dålig balans i den och det är ingen bra säck att bära längre sträckor. Den är inte speciellt prisvärd tycker jag.....