Publicerat April 7, 200719 yr Hur mycket päls ska hunden tappa under våren...Agnes tappar kopiöst med hår och har gjort det en längre tid nu. Hon börjar att se ut som en strävhårig hund snart. :- har det enbart med våren eller kan det ha med att vi har bytt ut valpmaten sedan 4 veckor sedan? I övrigt mår hon hur bra som helst. Fråga två. Jag ska göra unghundsprov under sensommaren/hösten med henne. Det jag undrar är, kan man göra detta prov endast då Wachtelhund klubben har sina prov (70mil enkel väg) eller kan göra detta på annat sätt?
Publicerat April 7, 200719 yr Hej hallen! Den första frågan har jag bara en liten kommentar till! När vi bytta valpfoder till cege , m in valp. Så började han att klia som attan och tappade en liten mängd hår. så det är mycket möjligt att det ligger ngt i de! Hoppas du får svar på de andra frågorna .. Mvch grundel
Publicerat April 7, 200719 yr Det går att ordna prov själv om man har tillgång till fält med hare. En domare behövs samt minst 2 startande hundar. Det brukar dock vara enklare att åka på dom ordinarie proven. mvh Wachtelman
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.