Publicerat April 7, 200719 yr Hej Skall skaffa mig en 358 winchester och funderar på hylsomformningen. Lapua-hylsor skall väl vara bäst för ändamålet vad jag förstått!? Går det bra att nacka upp direkt från 308 till 358? Behöver hylsorna smörjas på något extraordinärt sätt? Använder idag RCBS vattenlösliga smörja som jag tycker funkar OK. Nästa fråga är val av verktyg! Har nu Hornady New Dimension i ett flertal kalibrar och dessa funkar bra för mina behov. Min fundering är om det för uppnackningen behövs verktyg där utstötarspindeln/kalibreringsknappen är gängad och inte bara sitter med en klämfläns som i Hornady-verktygen? Vet att RCBS har gängad utstötare, har också Redding det? Har hört mycket gott om Reddings verktyg och eftersom jag nuförtiden har övrig utrustning från Redding, så...... ;D Alla svar uppskattas! mvh / Matti
Publicerat April 7, 200719 yr HejSkall skaffa mig en 358 winchester och funderar på hylsomformningen. Lapua-hylsor skall väl vara bäst för ändamålet vad jag förstått!? Går det bra att nacka upp direkt från 308 till 358? Behöver hylsorna smörjas på något extraordinärt sätt? Använder idag RCBS vattenlösliga smörja som jag tycker funkar OK. Nästa fråga är val av verktyg! Har nu Hornady New Dimension i ett flertal kalibrar och dessa funkar bra för mina behov. Min fundering är om det för uppnackningen behövs verktyg där utstötarspindeln/kalibreringsknappen är gängad och inte bara sitter med en klämfläns som i Hornady-verktygen? Vet att RCBS har gängad utstötare, har också Redding det? Har hört mycket gott om Reddings verktyg och eftersom jag nuförtiden har övrig utrustning från Redding, så...... ;D Alla svar uppskattas! mvh / Matti Jag kan föreslå att Du hör med 6mm rem. Han verkar ha goda kunskaper i detta ämne. Lycka till!
Publicerat April 14, 200719 yr Jahapp! Ställde samma fråga här på Jaktsidan och på Robsoft. Resultat..... Jaktsidan 1 svar ??? Robsoft 33 svar Ha´de / Matti
Publicerat April 14, 200719 yr Jahapp! Ställde samma fråga här på Jaktsidan och på Robsoft. Resultat.....Jaktsidan 1 svar ??? Robsoft 33 svar Ha´de / Matti Det var skillnad det.