Publicerat April 9, 200719 yr Igår köpte jag en belyst Zeiss 3-12x56 i fint skick för 8500 ;D Nåja, det satt ett par ringar på den som jag inte behövde. Två frågor: 1) Är detta Apel-ringar? 2) Vad kostar dessa över disk, på ett ungefär? Jag har inte hittat någon som kränger dessa på nätet... MVH! /Bengt Berg
Publicerat April 9, 200719 yr Grattis till en bra affär först! Nej, tror inte detta är Ernst Apel för då borde bägge ringarna ha en fot liknande den till vänster. Så ser mitt ut iaf. Men detta är ändå ett snabbfäste...Kan vara Warne kanske? Räfflorna i ringarna ser ut som Millets. Annars kostar ett komplett Apel med låset ca 3000 idag. MVH
Publicerat April 9, 200719 yr det där är millets turn in fäste, motsvarar leopolds dito och bör kontrollskjutas efter varje byte http://www.millettsights.com/index.php/catalog_2007/turn_in
Publicerat April 9, 200719 yr Författare Ah! Millet? En snabbt uppkommen förhoppning om en femhundring på Blocket grusades omedelbart ;D