Publicerat April 9, 200719 yr Hello! Pulat lite med vinkelslip o svets i påsk. Fick ihop ett portabelt torn att använda vid insater när grisarna härjar i bondens sädåkrar. Blev inte sådär våldsamt stablit men med 2 spännband så funkar det. kostnad 444:- räknar inte spännbanden då.. Det som kostade var 3 st 3meters antennrör från lokale radiohandlaren. Resten är skrot jag hade liggande. En modifierad skrotad kontorsstol på toppen. Går att snurra, höja och luta bakåt. Får väl hänga på nått cammonät när det ska ut på åkrarna. Satte dit ett rör så jag kan ha ett parasoll oxå. Känner mig rätt nöjd 8) Tror nog de blir en wirre frammåt kvällen. ;D Yes nu fick jag in bilduslingen.. Till sitsen är det 3.5 m. ben, stag och skjutstöd är löstagbart. Benen på takräcket o resten i bagaget så ska jag nog kunna placera de var som.
Publicerat April 9, 200719 yr Ingen bild här inte men på http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?t=43713 Nice!
Publicerat April 9, 200719 yr Författare Du bör nog inte ladda hårdare än 11gram ;D HE, HE Me den svikten som är i toppen så klarar den var som... :
Publicerat April 10, 200719 yr HE, HE Me den svikten som är i toppen så klarar den var som... : Jo det gör den kanske men det tar väl nån timme innan du kan lossa bältet i stolen utan att flyga ur och ett andra skott är väl inte att räkna med : ;D ;D ;D
Publicerat April 10, 200719 yr Författare Andra skott? De är väl bara till o trycka av när man är tillbaka vid utgångsläget? : Blir ju en enormt stor inbyggd rekylbroms... ;D ;D
Publicerat April 12, 200719 yr En fråga: varför är det två ben framåt o ett bakåt? Skulle det inte vara lättare att klättra upp i tornet med ett ben framåt eftersom du då klättrar in i mitten av platformen? Balansen borde bli bättre men det är kanske inget stort problem.
Publicerat April 12, 200719 yr Författare En fråga: varför är det två ben framåt o ett bakåt? Skulle det inte vara lättare att klättra upp i tornet med ett ben framåt eftersom du då klättrar in i mitten av platformen? Balansen borde bli bättre men det är kanske inget stort problem. Jomenvisst!, har du rätt i det.. :-[ Gick lite för fort i produktionen.. : Iofs så skulle det gå att åtgärda, för benen passa var som. Men fästena till stagen mellan benen kom dit lite väl fort o sen orkade jag inte skära bort dem igen, o Fn vet om inte rören tappar lite bärighet då oxå. Skulle dessutom valt de tjockare varianten av antennrör eller vanliga "ställningsrör" eller va det heter, då hade det förmodligen blivit betydligt stabilare. Men jag tror skapelsen ska fungera till det den är tänkt för. Typ punktinsater där inga torn finns. Men själv göra, själv ha, som de heter.. ;D Trillar ja ner så kommer jag alldrig att erkänna det ;D
Publicerat April 12, 200719 yr Jomenvisst!, har du rätt i det.. :-[Gick lite för fort i produktionen.. : Iofs så skulle det gå att åtgärda, för benen passa var som. Men fästena till stagen mellan benen kom dit lite väl fort o sen orkade jag inte skära bort dem igen, o Fn vet om inte rören tappar lite bärighet då oxå. Skulle dessutom valt de tjockare varianten av antennrör eller vanliga "ställningsrör" eller va det heter, då hade det förmodligen blivit betydligt stabilare. Men jag tror skapelsen ska fungera till det den är tänkt för. Typ punktinsater där inga torn finns. Men själv göra, själv ha, som de heter.. ;D Trillar ja ner så kommer jag alldrig att erkänna det ;D Att stadga upp benen är väl enkelt. Sätt upp tvärstag mellan benen på sidan som ett x och en bult i mitten (altså ett x mellan varje ben på sidan så det blir tre x) så rör sej inte benen nåt mer. Vill du inte svetsa kan man väl använda rörklämmor av avgasrörmodel där en gängad del sticker ut som man kan använda för att bulta fast snedstävorna.