Publicerat April 15, 200719 yr Någon som såg det? Det där är en jakt jag så jäkla gärna skulle vilja prova! Verkar riktigt roligt. Mycket pangande... Genial affärsidé det där, samma kolonier kaniner kan bli jagade om och om igen, det var ju inte många som faktiskt prickades ;D Läste någonstans att ingen har någon sitt bommat en kanin genom att skjuta framför. Efter vad man såg igår ligger det säkert en hel det i det. Grymt kul såg det ut iallafall.
Publicerat April 15, 200719 yr Jo det var kul och titta på när dom jagade kanin. men en sak som jag gärna vill se mera av är rävjakt. förra säsongen så jagade dom räv i gryt och på vak nu borde dom jaga med strövare, sitta och vaka vid åtel på natten (kanske blir lite svårt att filma, men då kan dom ju sitta vid en åtel som har en lampa uppsatt). eller jaga räv vid klappjakt mm. Sen så borde dom jaga Mård och Mink någongång. Sen så borde dom kanske ha något specialprogram där dom bara visar fällor, tex hur man gillrar en fotsnara, bygga en rävfälla, åtla in en rävfälla,kråkfälla,mårdfälla mm. Sen kanske nått specialprogram med bara viltvårdsgrejer. tex. bygger ett viltvatten, sätter upp saltsten,snickra fågelholkar,gör viltåkrar,mm jag skulle vara jättenöjd om dom visade nått av dom hära förslagen. mvh jimboh
Publicerat April 15, 200719 yr Kaninjakten var väldigt häftig, harjakten innan såg inte så inbjudande ut. Sen är jag nog en elak j*vel, men jag blir lite varm innombords varje gång Per bommar!!! ;D ;D
Publicerat April 15, 200719 yr Författare Jag tycker däremot synd om den där stackars William. Fan han får ju ALDRIG fisk! Tråkigare fiskeprogram har jag aldrig sett, de gånger han får fisk är det nån liten ynklig gädda eller abborre.. Ha ha... De har nog inte så hög budget?
Publicerat April 15, 200719 yr Jag tycker däremot synd om den där stackars William. Fan han får ju ALDRIG fisk! Tråkigare fiskeprogram har jag aldrig sett, de gånger han får fisk är det nån liten ynklig gädda eller abborre.. Ha ha... De har nog inte så hög budget? personligen så hatar jag Wiliam...att man kan bli så exhalterad och klämma ur sig så många svordommar i följd (på kort tid) när man ser ringar på vattnet efter att en fisk har tagit nån insekt på vattenytan...det tycker jag är skrämmande...att sen varenda fisk han ser är "OOHH, DET ÄR VAR EN STOOOR "....irriterande...hatar både han och fiskedelen i programmet... Kaninjakten ja...den såg skitkul ut...finns det ingenstans i sverige där det är gott om kaniner?....såg ju hur kul som helst ut ;D
Publicerat April 15, 200719 yr tycker det är minuter av misslyckade jakter å fiske turer..dom borde sluta hetsa igen sina pogram å låta det ta tid för varje avsnitt istället så det blir bra..nu är det sämre än om jag skulle filma när en kompis som aldrig hållit i ett gevär jaga..dom skjuter väldigt sällan nått och får nån fisk av betydelse måste känns tungt...sen är det juh lite fasan jakt med knickers över det hela. kanin jakt,rapphöns i skottland lite hjort i skottland sen lite sjöfågeljakt där dom planteras ut osv :...nä sämre pogram får man leta efter,förut var det ok,nu väldigt dåligt > > :-
Publicerat April 15, 200719 yr Sköt de mycket bom? De skulle filma Ripjägarns, min och Belkers kaninjakt! Max 5 bommade kaniner på 50 fällda typ.. 8) Mvh!
Publicerat April 15, 200719 yr På TV var det nog det omvända, 5 fällda på 50 möjligheter typ.... Nä så illa var det inte men många bommar blev det, av det man fick se så var det nog 50/50.
Publicerat April 15, 200719 yr Någon som såg det?Det där är en jakt jag så jäkla gärna skulle vilja prova! Verkar riktigt roligt. Mycket pangande... Genial affärsidé det där, samma kolonier kaniner kan bli jagade om och om igen, det var ju inte många som faktiskt prickades ;D Läste någonstans att ingen har någon sitt bommat en kanin genom att skjuta framför. Efter vad man såg igår ligger det säkert en hel det i det. Grymt kul såg det ut iallafall. Helt klart så var det en rolig jaktform med bra fart. Det var många bomskott. ;D Lite kontakter på Gotland kan ju uppfylla Din dröm isf. ;D
Publicerat April 15, 200719 yr låg i snus koma då men , dagen som fick mig sluta kika på jakt å fiske öppet,var när dom tog med en tax i pogramet å inte nog med det,utan när hunden står å piper i början som alla taxar. 8) sen säger han kennel namnet när den släpps :-X haha nu tar jag å släpper gunter långalånglimpa af gnällspikshöjden : ;D' sola å bada å pinacolada
Publicerat April 15, 200719 yr Det är ju inte så där så man får ångest om man missat ett program, Ola tycker jag håller en bra nivå och fiskedelen så borde programledaren byta plats med kamera snubben, sen är det nog svårt att göra ett program som passar alla, vet inget program som inte fått kritik.
Publicerat April 15, 200719 yr dom där två jerkbait fiskarna var roliga och duktiga ..två yngre killar..som körde en audi 80 med båten på taket..å käka macdonalds i båten..precis så det ska va.. sen jaktdelen är rolig när bill och bull är ute å jagar..roligast är att per är lite rädd för peter,så det är extra roligt bara det..sen ola är gotlänning så lämnar överflödiga komentarer :-
Publicerat April 19, 200719 yr Sköt de mycket bom? De skulle filma Ripjägarns, min och Belkers kaninjakt! Max 5 bommade kaniner på 50 fällda typ.. 8)Mvh! Jag har 37 kaniner utan ett skott som rekord ;D ;D ;D
Publicerat April 19, 200719 yr Jag har 37 kaniner utan ett skott som rekord ;D ;D ;D Är Du skotträdd då ??? ;D :-*
Publicerat April 19, 200719 yr Är Du skotträdd då ??? ;D :-*Ha HA men det finns mer än ett sätt att flå en katt ellr som här kaniner. En traidtion här i Skåneland att jaga med iller och nät. Förmodligen ngn tjuvjägare som kom på det en gång i tiden. Roligt är det lik förbenat
Publicerat April 19, 200719 yr Jag har 37 kaniner utan ett skott som rekord ;D ;D ;D Körde du med gas och grävskopa??? Vi hade sork till en förbannelse ett år och en kille som jobbade extra hos oss jobbade på anticimex, rådfrågade hur de löste problemet: Nu är vi miljöcertade så vi kör med fälla, innan ett elverk och avgasslangen i sorkhålet klart på några minuter. Ha HA men det finns mer än ett sätt att flå en katt ellr som här kaniner. En traidtion här i Skåneland att jaga med iller och nät. Förmodligen ngn tjuvjägare som kom på det en gång i tiden. Roligt är det lik förbenat Tyst och billigt, undrar vem den någon är ;D
Publicerat April 19, 200719 yr Ha HA men det finns mer än ett sätt att flå en katt ellr som här kaniner. En traidtion här i Skåneland att jaga med iller och nät. Förmodligen ngn tjuvjägare som kom på det en gång i tiden. Roligt är det lik förbenat Haha! Ja, det kan nog vara effektivt att fånga kaniner på.
Publicerat April 19, 200719 yr att jaga med iller och nät. Vem behöver iller??? själv använder jag bara nät ;D /Micke
Publicerat April 19, 200719 yr Jag har en lite stam av kanin hemma på öland. Men på alvaret där dom håller till är det så grunt jordlager så dom har inga gryt utan håller till i enbuskar och stenmurar. Så jag brukar jaga kanin med stående fågelhund, funkar fin fint. Enda problemet är att få hunden att stanna i uppspånget istället för att börja driva. //Johan
Publicerat April 19, 200719 yr Jag har en lite stam av kanin hemma på öland. Men på alvaret där dom håller till är det så grunt jordlager så dom har inga gryt utan håller till i enbuskar och stenmurar. Så jag brukar jaga kanin med stående fågelhund, funkar fin fint. Enda problemet är att få hunden att stanna i uppspånget istället för att börja driva. //Johan Jaha, så Du har kommit så långt med Din hund! Haha! ;D
Publicerat April 19, 200719 yr Vissa dagar funkar det andra inte... De andra dagarna verkar bara vara lite fler än vissa ;D Blir inte allt för arg på honom om han driver en bit. så länge han driver med skall. En münster ska ju kunna driva också.!! Stoppet beror ju på mig och inte på hunden.. //Johan
Publicerat April 19, 200719 yr Ha HA men det finns mer än ett sätt att flå en katt ellr som här kaniner. En traidtion här i Skåneland att jaga med iller och nät. Förmodligen ngn tjuvjägare som kom på det en gång i tiden. Roligt är det lik förbenat Nätjägare kan ha flera betydelser,en del som nätfiskare,fast då mera köttfiskare,annars har det numera ploppat upp lite nya ord här och där har jag märkt ;D NÄTjägare..haha,precis vad alla här är...utom jag då förståss ;D
Publicerat April 20, 200719 yr Vissa dagar funkar det andra inte... De andra dagarna verkar bara vara lite fler än vissa ;DBlir inte allt för arg på honom om han driver en bit. så länge han driver med skall. En münster ska ju kunna driva också.!! Stoppet beror ju på mig och inte på hunden.. //Johan Haha! Dressyren beror på Dig. Helt rätt! Du kan ju ta och slänga in något foto när den står för en kanin.
Publicerat April 20, 200719 yr Hittar inga sådana foton har nog inte fastnat på bild. Brukar komma på i efterhand att det där skulle man tagit kort på... Hade ett tillfälle i höstas då hunden stod vid en enbuske och jag såg kaninen sitta och trycka 30 cm från hundens nos. givetvis var inte kameran med den gången.. Finns lite bilder på hemsidan dock mest apportbilder.. kolla under galleri jakt galleri. http://medlem.spray.se/monsterkip/ //Johan