Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tvättmaskinen strular!!!

Featured Replies

Publicerat

OK, Dagens stora problem är att min tvättmaskin fått för sig att inte tömma ut vatten och därmed inte heller centrifugera. Har rensat filtret, som för övrigt var jävligt igensatt, och därefter funkade det bra en gång. Men nu har samma problem uppstått igen..

Någon som har tips vad man kan göra ???

Mvh Kalle

Publicerat
B)
Publicerat

Mvh Kalle

Kasta ut den å köp en ny....är väll det tips jag kan ge....oftast kostar det mer i längden att hålla på och laga den...i det långa loppet tjänar du på att köpa en ny.

Mvh Fredde

Publicerat

Mvh Kalle

hade precis samma fel för 2 veckor sen...

skulle kunna vara pumpen som pajjat...

Jag hade en riktigt bra lösning:

Åkte dagen efter till el giganto o köpte en ny, var nog årets trååååååååkigaste köp, värdelöst....

mvh johan

Publicerat

:(.. så trist!.. i mina öron låter de som du har problem med pumpen!... kan vara massa skit i den!.. har för mej den inte går att ta i sär!.. men du kan iaf ta bort slangarna till den å se hur mycket skit de är i den!. och kolla så den inte kärvar!...

lycka till!....  ;)

mvh T...

Publicerat

det kan även vara igensatt i avloppsslangen, då orkar inte pumpen och någon form av larm/motorskydd går. Försök ta reda på om pumpen startar, om den inte går alls är det nog en ny maskin som gäller.

Publicerat
  • Författare

Tack för alla tips!!!

Jimbo: Visserligen bor jag på landet men tror risken finns ändå att någon skulle få syn på mig vilt skjutande på tvättmaskinen med 9,3x62:an..känns som det skulle bli lite jobbigt att förklara den manövern...

Cardic, jag tror du har rätt med avloppsslangen, grejen är att eftersom filtret var så pass igensatt kan det ju ha sluppit igenom "skit" genom filtret och ut i avloppslangen. Jag ska på och meka nu...kan man inte köpa ny pump förresten?

Mvh Kalle

Publicerat

The manual say's : "KICK THE SON OF A BITCH!"  ;)

Publicerat

;D ny pump går att köpa!. om du har en maskin av något kändare märke!. å inte någon tjingtjång maskin  ;D ;D

Publicerat

Va e det för märke på maskinen det låter som stopp eller pump ras e det en cylinda så går det att

köpa pump på Elektroskandia via en elfirma

Publicerat
  • Författare

Är en elektrohelios..kostar typ 3700 ny.

Mvh

Publicerat

byter du pumpen själv så går det ju bra att byta, om det verkligen är den som strular, men tar du dit nån som gör det så går 3700 ganska snabbt.