Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

en liten idé

Featured Replies

Publicerat

tänkt på detta med stöd.

borde det inte fungera med en i stocken fastsatt kedja, som hänger ner på marken?

alltså så att man sätter en fot på den och sträcker uppåt?

Publicerat

Det lär nog funka. Stabilt blir det ju men det blir ju lite tungt efter ett tag.

Känns lättare att lägga bössan på sitt stöd.

Sen.... Vill man ha en kedja hängandes på bössan??  ;)

Publicerat

Funkar kanske men du får knappast så bra stöd och träffläget kommer förmodligen att bli annorlunda mot andra skjutställningar utan kedjan.

Jag skulle tro att det blir väldigt vingligt i sidled men det är ju bara vad jag tror förstås.

Mvh Fredrik

Publicerat

Ett band skulle vara bättre i så fall, men jag köper inte den fysiska ekvationen på precision, prova med ett hundkoppel eller liknande. på tal om hundkoppel så borde öglan kunna användas att lägga bössan ioch sätta fast kroken i takt på tornet, men det känns struligt, bättre å lära sig skjuta. ;)

Publicerat

Åk till din närmsta vapenhandlare och köp en massa ammunition istället. Ingen utrustning i världen ersätter träning  ;)

Ett annat sätt är väl att virra remmen runt armen eller köpa en såndär norsk skytterem/bärrem.

Publicerat

Eller två träpinnar och en m6:a och sätt ihop ett kryss, det funkar bra.

Visst är träning bra men träning + stöd är ännu bättre ;)

Åk till din närmsta vapenhandlare och köp en massa ammunition istället. Ingen utrustning i världen ersätter träning 

Utrustningen är ett bra komplement till träningen ;)

Hur mycket man än tränar så kommer man ändå att skjuta bättre med stöd så det ena behöver ju inte utesluta det andra.

Mvh Fredrik

Publicerat

Givetvis är stöd alltid bättre, men då ska man också träna med stödet  ;)

Publicerat

Brorsan och jag sköt stående serier på 300m det var ganska intressanta träffbilder ::) men de hade fällt en storälg om man haft en duglig spårhund ;)

Publicerat
Givetvis är stöd alltid bättre, men då ska man också träna med stödet 

Givetvis ska man träna med stödet också och testa olika skjutställningar osv.

Fredrik

Publicerat
  • Författare
Åk till din närmsta vapenhandlare och köp en massa ammunition istället. Ingen utrustning i världen ersätter träning  ;)

Ett annat sätt är väl att virra remmen runt armen eller köpa en såndär norsk skytterem/bärrem.

he he ammunition är inga problem, iom att ja inte har jägarexamen än så har ja bara ett kolsyregevär  ;D

men det duger att plinka burkar med. träffar en colaburk stående på ca 80 meter med det iallafall. funderar på att sätta på ett kikarsikte i sommar.  :)

Publicerat

kolavippen, all träning är ju bra. Om det är ett hobbex luftgevär eller studsare är ju en annan sak.  :)

Om vi går till usprungsfrågan så är nog en rem/snöre bättre som nån påpekade. Idén är inte helt dum, man använder ju faktiskt ibland den tekniken inom fotografering!

Fast i praktiken funkar det kanske inte så bra?

Publicerat
  • Författare

jonti: mjo, det blir allt bra träning iom att bössan har slutstycke. nu skjuter jag nästan inte alls längre tyvärr. iom att jag numera bor i lägenhet, men sommartid blir det lite i svärpäronens sommarstuga  :)

näpp, inte hobbex, jula däremot  :D ett riktigt kinaskrammel med bra flås  ;D

Publicerat
Ett band skulle vara bättre i så fall, men jag köper inte den fysiska ekvationen på precision, prova med ett hundkoppel eller liknande. på tal om hundkoppel så borde öglan kunna användas att lägga bössan ioch sätta fast kroken i takt på tornet, men det känns struligt, bättre å lära sig skjuta. ;)

Ja, håller med - då borde det vara lättare att spika fast ett stöd än att hålla på och jongla i taket med ett koppel...... :D :D