Publicerat April 20, 200719 yr Tänkte beställa lite kulor från vapex men tänkte höra vad ni föreslår först.. Söker två kulor för tjäder och älg som hälst ska samskjuta någotsånär på 80-100m men är lite osäker på vad jag ska ha. Kom gärna med förslag, tjäderkulan tänkte jag använda till tavla också så den får gärna va lite billigare
Publicerat April 20, 200719 yr Tänkte beställa lite kulor från vapex men tänkte höra vad ni föreslår först..Söker två kulor för tjäder och älg som hälst ska samskjuta någotsånär på 80-100m men är lite osäker på vad jag ska ha. Kom gärna med förslag, tjäderkulan tänkte jag använda till tavla också så den får gärna va lite billigare Hej jonti jag skulle sattsa på barns tsx till älg o tjäder lapua scenar men det är vad jag tycker personligen, Mvh.
Publicerat April 22, 200719 yr Författare Ser tyvärr inte ut som vapex har scenar till .270 :- Någon som har fler förslag? Det är ju ändå några som har 270w här.. Mvh
Publicerat April 22, 200719 yr Jag har just laddat upp Barnes TSX 140 Grain med 57 grains MPR, totallängd 85 mm. Hastigheten borde ligga kring 900-920 m/s. Tre skott på 16 mm och då så kände jag hur sista skottet drog iväg, annars så är det möjligt att alla tre skulle sitta i samma hål. Denna kula borde också fungera till toppfågeljakten efter orre. Jag tror inte kulan hinner expandera alltför mycket. En orre kan man ju trycka fingret igenom. Men söker du en helmantel så kan du ju köpa Normas helmantel. Den fungerar finfint till fågel.