Publicerat April 22, 200718 yr Då har man varit iväg på jaktstig för andra gången under 20 år den förra var ganska snart 20 år sen, fick lite tips om val av choker och sen skulle man hitta de också, men det får bli till nästa gång. En vintersmord miroku med choker 3/4 och 1/4 i så åkte vi till Ekebyboda utanför Uppsala, någon hade tagit ut hörselskydden från sin plats i bilen så det fick bli proppar, anmälan och sen ut, tog rygg på en som verkade ha varit med förr så man kunde hoppa över att göra fel överallt, lite ovan att stå med bössan vid axeln inna grejerna visar sig så det påverkade resultatet en hel del : i mina ögon negativt, det var bra fart på en del prylar och jag kände mig ganska ringrostig eller det kändes som jag började korna på prylarna. Det var bra anordnat och gick smidigt, knallade runt de där 8 stationerna ganska kvickt lyckade med några fullträffar och ett par märken som såg ut som sidoställda kors vet inte om det var som i lumpar betyget att det var max men vad var då 10:an kalaset gick på en hundring och skott ingick jag drog till med 81p och sen någon avståndsbedömning på en duva och jag drog till med 32m vad som var rätt vet jag inte. Företelsen som sig var kul och det var inte sista gången jag gick en runda, såg att Ärentuna har en jaktstig nästa helg som jag ska besöka någon som vill hänga med, hittar jag inte chokerna så blir det morfars gamla hanbössa den har långa pipor och som morfar sa den där kan du skjuta rådjur med på 60m utan problem, men använd vänsterpipan då
Publicerat April 22, 200718 yr Jag var också där den var ovanligt svår, mycke småmål och snabba jag sluta på hundra funderar också på nästa helg eller Hallstavik helgen därpå för jag står som skjutledare på markmål hagel i Rosersberg på lördag det vore kul att se några av jaktsidans medlemmar där ;D ;D
Publicerat April 22, 200718 yr Författare Är det jaktstig på rosersberg på lördag då glider jag nog förbi, är det vid banan eller någon annanstans i närheten?
Publicerat April 22, 200718 yr det är bara vanlig öppen bana för allmänheten man kan komma dit och träna markmål som jag står på är egentligen 2 banor brukar starta första timmarna med liten älgbana 50m med 22lr rörlig (bra billig träning) sen byter jag till löpande räv 25m blyhagel MVH Christer