Hoppa till innehåll
https://www.Reservdelar24.SE

kettukiller

Rödpunkt på hagelgevär

Recommended Posts

kettukiller

Nån här som provat skjuta med rödpunktsikte på hagelgevär? Jag gjorde ett test idag på lerduvor...gick väl sisådär i början men det tog sig. Det blev väl iofs inte lättare av att jag skulle sköta både lerduvekastaren och skyttet själv....

Har hört endel som tycker att det går utmärkt att jaga med rödpunkt på hagel...själv har jag aldrig provat men är lite nyfiken...

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Dela på andra webbplatser
Guest Bengus

Snackade med en instruktör om att köra jaktstigen med Drilling och aimpoint och det sade han inte var några problem (har inte testat själv än dock). Han menade dock att det kräver en hel dl träning för att få till det. Jag har skjutit en hel del korthållsskott med min drilling och aimpointen och det har fungerat bättre än med min Husqvarna 300C med fasta sikten faktikst. Jag är iof ingen större hagelskytt men det måste vara resultaten som räknas. Inga skadeskjutningar inte...

BAW

Dela det här inlägget

Länk till inlägget
Instinct

Jag har skjutit med punkt i 6år nu måste säga att det funkar bra överallt utom på skeetbanan.jag jagar även med punkten det är inga som helst problem,tog ett tag att lära sig.... ;D ;D

Dela det här inlägget

Länk till inlägget

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt samhälle. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu

• Användare som läser detta    0 medlemmar

Inga registrerade användare tittar på detta sida.