Publicerat April 25, 200719 yr Funderar på att byta orginalkolven till en Mcmillan på min Sako 75 Varmint.. Ska man plastbädda eller pelarbädda kolven? (ska låta en smed göra jobbet) Eller spelar det ingen roll? Vill göra det så "rätt" som möjligt.. ;D Tacksam för input..
Publicerat April 25, 200719 yr MCMillan rekomenderar i första hand att inte bädda stockarna då de i redan regel skjuter tillräckligt bra när dom är "custom inlet". Har en McM är bäddad men funderar på att låta den som ska beställas snart vara obäddad och se hur det går först. Ska du beställa privat eller genom ombud? Vilken stock är du ute efter?
Publicerat April 26, 200719 yr Författare Har inte riktigt tänkt hur jag ska göra men har du några tips så tas de emot tacksamt.. Har mailat till McM. för att kolla vilka stockar som passar min bössa.(hoppas de är snabba på att svara) Men har väl tänkt Sako Varmint, A2 el. A3.. Har du köpt direkt eller via nån som du kan rekomendera? Har du kanske redan beställt din andra kolv eller ska.. ?!? Hälsn. Vetgirig
Publicerat April 26, 200719 yr Finns bara tre stockar som passar 75an: orginal, varmin och safari. Går att köpa via Staffansvapenmen dom är lite dyra tycker jag, 5150:- ska dom ha vilket jag inte tycker är helt ok. Stocken kostar ju $454 plus frakt och tull om du beställer privat, runt 4000 borde det gå på då. Jag kommer beställa privat som det verkar nu. Ska ha ett vapenfodral oxå har ja tänkt. Färg på stock blir
Publicerat April 26, 200719 yr Författare Tackar.. Kul med nån som är inne på samma spår.. Jo, jag hade hoppats på Varminten men det står på deras hemsida att det är bara för -I & III actions..? Passar den verkligen till en magnum låda? ??? Mmm, kanske vore idé och göra gemensam sak?? Om du har tänkt att göra det snart förstås, har väl egentligen inte så bråttom men man blir lite sugen att fixa detta snart.. ;D Ska du ha en kolv till din sako med? Fräckt med Camo på kolven.. Mmm, kanske ett sånt fodral... hmm. Ska kolla här på Militaryshop och se om det finns att beskåda live. Hade själv tänkt Marble med Svart o Grått el Svart o Olive el. bara svart.. Måste bara bestämma mig.. Har tyvärr inte hört nåt från McM. än, har du haft kontakt med dem? Hälsn. Sakoförtjust..
Publicerat April 26, 200719 yr Ja inom några veckor har jag tänkt beställa och jag har mailkontakt med dom senaste igår. Var i landet bor du?
Publicerat April 27, 200719 yr Författare Hallå Herbert.. Skickade ett PM till dej, hoppas du får det (blev nåt knas när jag skulle skicka det).. ??? Förresten.. Tack för så snabba svar..