Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

JAKT i Litauen VILDSVIN o RÅBOCK

Featured Replies

Publicerat

Hittade denna anons på blocket idag. Nått företag i Pite som erbjuder jakt  i Litauen.  Är det någon som känner till detta företag, blev smått sugen, men då ligger ju Liataun lite fel till. Men kanske i framtiden.

http://www.blocket.se/vi/11718668.htm?ca=2_s

Publicerat

Hej,

Har jagat ern del i Litauen med kollegor och tycker det varit sådär, ungefär som hemma egentligen. Tycker resan verkade dyr utan att veta trofee avgifterna. En bock och en gris innebär en budget på minst 20 papp med resor. Satsa på Polen i stället som i mitt tycke fortfarande håller bättre stammar av det mesta.

MVH

Publicerat
  • Författare

Var mest bara nyfiken o så. Men Polen kanske inte heller är så dumt. Man får se var man far i framtiden. Alaska är ju en drömm oxå.

Publicerat

Jag jagar årligen i Litauen, men i den norra delen. Där kan jag absolut inte klaga på vilttillgången. Vid de två senaste årens resor har vi på fyra skyttar fällt 22 - 24 klövvilt på tre dagars (och kvällars) jakt, då både drev och vaktjakt.

I tråden "någon rolig bild på oss själva..." under kategorin Runt lägeelden kan förra årets två största grisar beskådas, en silvergalt och en som inte riktigt nådde brons...

Vi jagar dock genom privata kontakter. Jag har då aldrig behövt betala 20 000 för resan med bara en gris och en bock som resultat...Litauens troféavgifter ligger i nivå med Polens. Vissa djur var något dyrare i Polen medan andra var dyrare i Litauen (detta avser vad respektive statliga avgifter ligger, inte vad en arrangör därefter gör....)

Publicerat

Hej,

Jag har hitills inte betalat en krona i Litauen, kanske därför silvergalatarna har uteblivit. ??? ;) Dom jag jagar hos är våra kunder som är vanliga lantbrukare.

Jag säger inte att det saknas vilt, men det gör det inte hemma heller.

6900 + resan 5000 tor + två fällavgifter på hyfsade trofeer 3000 kronor stycket.+ dricks till jägare + transport på reviret etc etc. Nog landar denna resa på 20' med två skapliga vilt i bagen det kan jag lova.

MVH

Publicerat

Man kan ju kolla med Amakulu också :D

Publicerat

Det brukar löna sig när man pratar jaktresor.  ;D

Publicerat

Arrangerar du jakter till Litauen oxå?

Publicerat
Arrangerar du jakter till Litauen oxå?
Nej inte Litauen men Lettland, Polen , Rumänien, Ungern, England, Skottland har även en kontakt i Spanien
Publicerat

Hmmm Spanien  ;D  ::) Vart? Vilka djur? Istället för playan  ::)

Publicerat
Hmmm Spanien  ;D  ::) Vart? Vilka djur? Istället för playan  ::)
Upp i bergen. Vet inte riktigt vart i Spanien det är. Träffade dom på Villmarksmessen i Oslo förra året. Dom har kron o dovhjort, Ibex, vildsvin, mufflon. Det är dock så dyrt att du kan få  nästan 2 resor till Afrika med 4 vilt för samma pris som i Spanien :o
Publicerat

Pero tal vez me dan otro precio si hablo castillano?  Kanske ger de bättre pris för spansktalande  ;) Jag skulle gärna jaga jaga räv i gryt eller kanin! Det kan väl inte vara sååå dyrt  ;D  ::)

Publicerat
Pero tal vez me dan otro precio si hablo castillano?  Kanske ger de bättre pris för spansktalande  ;) Jag skulle gärna jaga jaga räv i gryt eller kanin! Det kan väl inte vara sååå dyrt  ;D  ::)
Dom är otroligt trevliga människor och han o jag höll på samma fotbollslag i Spanien. Canis Lupus finns där ju så det skulle kanske kunna ordnas ;D. Uppriktigt sagt så vet jag inte om det finns den sortens jakt hos dem. Det verkar vara en riktigt exklusiv jakt. Priserna är därefter oxå. Du inkvarteras på en riktigt flott spansk hacienda med vin o jaccuzzi o allt. Dom ville invitera mig dit tillsammans med Marita . Får se om jag kan vara så fräck så jag accepterar inviten :D
Publicerat

Canis lupus har jag sett där  ;D I Coto de doñana, Huelva sydspanien.

Behöver du tolkhjälp så tolkar jag spanska-svenska  tyvärr inte svenska-skånska  ;D  ;D ;)

Publicerat
Canis lupus har jag sett där  ;D I Coto de doñana, Huelva sydspanien.

Behöver du tolkhjälp så tolkar jag spanska-svenska  tyvärr inte svenska-skånska  ;D  ;D ;)

;D ;D

Publicerat

Härmed intygas att Roggman66 faktist kan spanska,märkte det en dag i skogen med honom när han knallade efter mej i ett myrdrag,snackandes i en mobil på utlänska  ??? ??? ;D ;D

Publicerat
Härmed intygas att Roggman66 faktist kan spanska,märkte det en dag i skogen med honom när han knallade efter mej i ett myrdrag,snackandes i en mobil på utlänska  ??? ??? ;D ;D

Härmed intygas att Ijahman INTE kan prata spanska. Jag pratade spanska en hel dag och förstod inte ett ord av vad jag själv sade.

;)