Publicerat April 27, 200719 yr Hallå hundfolket. Fick hem min lilla valp för snart tre dagar sen. Han är dock lite lös i magen, ingen sprut men det är som sagt löst. Fick med mig foder av uppfödaren men det var inte så värst mycket och sorten går ej att få tag på här. Jag kör foder byte och introducerar det nya till honom genom att bland det gamla och det nya och gradvis öka. Det säkert helt normalt lite lös mage i början. Han är på glatt humör och dricker bra. Vad jag undrar är om lite tips på vad jag ska göra. kanske lite A-fil?? Hur gör ni?? //Sober
Publicerat April 27, 200719 yr Kokt ris, kokt fisk o A-fil brukar jag köra med till mina när dom blir lite dåliga i magen
Publicerat April 27, 200719 yr Kokt ris, kokt fisk o A-fil brukar jag köra med till mina när dom blir lite dåliga i magen Ett bra resept funkar kanon. Mvh.
Publicerat April 27, 200719 yr Torkade morötter har jag för mig ska vara bra också. Det funkade då bra att strö i fodret till katterna just i övergången till nytt foder. Fast oftast sorterade de ut morotsfodret så det var enbart det kvar på skålen då de ätit klart (Köpte det hos lokala djuraffär´n) /Henke
Publicerat April 27, 200719 yr Japp,ris har visat sej vara bra Borde du väl veta med dina japanska dräkter ;D :-* :-* :-* :-* :-*
Publicerat April 27, 200719 yr Borde du väl veta med dina japanska dräkter ;D :-* :-* :-* :-* :-* Koreanska om jag får be ;D
Publicerat Maj 5, 200719 yr Hoppas valpen repat sig, ris kokat med 3ggr mer vatten än beskrivningen och vitfisk som vanligt, vilket foder fick du av uppfödaren och vilket byter du till?
Publicerat Maj 6, 200719 yr YES. ta i trä. jo han är bra i magen nu. HAn körde hundköket och jag kör carrier valp. Jag gav valpen lite ris med kokt köttfärs (smakens skull) i små måltider. Och nu introducerar jag fodret igen och det går bra. Han fick dock en eftersläng så jag gav han lite majsvällning och det vart bra igen. Och tack för alla tips det är värt mycket. Kul och lärorikt att få mera kunskaper.