Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vapenrem med patronhållare.

Featured Replies

Publicerat

Jag har sett en vapenrem med två patronhållare för totalt fyra patroner. (För kulvapen)

Jag var på väg att beställa en men avbröt i sista sekunden då jag kom på att en kompis ville sambeställa lite annat krafs.

Nu kommer jag dock inte ihåg vilken sida jag var inne på.

Har sökt på google och blocket men inte hittat den.

Någon som vet vart jag kan hitta en sådan??

Publicerat

Vad ska du med det till? förstår inte den funktionen.

Publicerat
Vad ska du med det till? förstår inte den funktionen.

;D..han ska ha den till tävlingen så klart... ;D... "mest saker när man dör vinner"...  ;D ;D ;)... sj ligger ja bra till i den!...  ;D ;D ;D ;D ;D

Publicerat

Jag personligen tycker att remmen är nog så tung som den är utan att hänga skott i den men det kanske bara är jag som märker av "vinglet" från en gungande rem, om det är en lite tyngre rem i alla fall.

Fredrik

Publicerat
  • Författare
;D..han ska ha den till tävlingen så klart... ;D... "mest saker när man dör vinner"...  ;D ;D ;)... sj ligger ja bra till i den!...  ;D ;D ;D ;D ;D

Exakt!!  ;D Om jag skulle använda eller ha användning av alla mina bra-att-ha-saker så skulle jag nog få säga upp mig från jobbet för att ha tid för varje sak.

Saker är kul helt enkelt. ;D

Publicerat
Jag personligen tycker att remmen är nog så tung som den är utan att hänga skott i den men det kanske bara är jag som märker av "vinglet" från en gungande rem, om det är en lite tyngre rem i alla fall.

Fredrik

märker du en vinglande rem så har du remen fel, remen skall ligga över vänster arm om du är höger skytt om du förstår vad jag menar remen skall inte få dingla då det försämrar skyttet...

Publicerat
  • Författare

När jag skjuter stående så lindar jag dessutom in armen i remmen för att på så sätt sträcka remmen med armen och stabilisera bössan. Det blir väldigt stadigt. På prickskytt-bössan PSG-90 i lumpen så hade vi en bra kombinations-rem för just detta endamål.

Fungerar även väldigt bra när man ligger och skjuter utan annat vettigt stöd.

I detta fall är dock patroner på remmen bara ivägen. Men är man pryl-galen så är man.

Publicerat
När jag skjuter stående så lindar jag dessutom in armen i remmen för att på så sätt sträcka remmen med armen och stabilisera bössan. Det blir väldigt stadigt. På prickskytt-bössan PSG-90 i lumpen så hade vi en bra kombinations-rem för just detta endamål.

Fungerar även väldigt bra när man ligger och skjuter utan annat vettigt stöd.

I detta fall är dock patroner på remmen bara ivägen. Men är man pryl-galen så är man.

Ja visst kan man "knyta fast sig" i remmen på banan men i skogen när det blir en del snabba skott i bland så finns inte tiden att börja med såna saker.

märker du en vinglande rem så har du remen fel, remen skall ligga över vänster arm om du är höger skytt om du förstår vad jag menar remen skall inte få dingla då det försämrar skyttet...

Ja jag vet det och jag har remmen som du beskriver (över armen) men det händer ibland tex. att man går igenom ris och sånt där det är så trångt att man får tråckla sig igenom och bär bössan i handen och när du kommer fram på andra sidan så kanske det blir ett snabbt skott och jag garanterar att man inte kollar var remmen ligger då.

Då märker man inget vingel av remmen men det finns där precis som på banan och blir en liten parameter för ett sämre skott eller extra tid innan man kommer till skott.

Och sådana parametrar vill jag eliminera så gott det går och det är anledningen till att jag aldrig skulle hänga skotten i remmen.

Men vill-ha är en stark drift och då kan man motivera med bra-att-ha ;D så det är lika bra att köpa en sån rem om du vill ha en, för den kan vara bra att ha ;)

Mvh Fredrik

Publicerat
  • Författare
Ja visst kan man "knyta fast sig" i remmen på banan men i skogen när det blir en del snabba skott i bland så finns inte tiden att börja med såna saker.

Ja jag vet det och jag har remmen som du beskriver (över armen) men det händer ibland tex. att man går igenom ris och sånt där det är så trångt att man får tråckla sig igenom och bär bössan i handen och när du kommer fram på andra sidan så kanske det blir ett snabbt skott och jag garanterar att man inte kollar var remmen ligger då.

Då märker man inget vingel av remmen men det finns där precis som på banan och blir en liten parameter för ett sämre skott eller extra tid innan man kommer till skott.

Och sådana parametrar vill jag eliminera så gott det går och det är anledningen till att jag aldrig skulle hänga skotten i remmen.

Men vill-ha är en stark drift och då kan man motivera med bra-att-ha ;D så det är lika bra att köpa en sån rem om du vill ha en, för den kan vara bra att ha ;)

Mvh Fredrik

Jo, jag håller med. Vid normalt jakt-skytte och med en vanlig lätt rem så har det inte så stor betydelse.

Publicerat
  • Författare

Fortfarande ingen som vet vart jag kan hitta en ???

Publicerat

Dom brukar finnas på Tradera, där köpte jag min.

Annars så har Butler Creek Alsakan sling den funktionen om jag inte missminner mig ;)

Publicerat

Midway har båda modellerna ;), fram med plånboken bara.

Publicerat

Så mycket snår och trassel jag knallar igenom när jag letar efter hunden eller följer drevet så skulle garanterat all patroner försvunnit efter vägen om jag förvarade dom i vapenremmen :-

Tror jag i alla fall...

Publicerat
  • Författare

Nu börjar vi snacka!! Tack ska ni ha grabbar!

;D

Publicerat

Han kan ju inte hjälpa sina gener stackarn. Morsan e likadan. Grejer är kul ...så är det bara ;D

Publicerat
  • Författare

;D ;D ;D

Publicerat
Han kan ju inte hjälpa sina gener stackarn. Morsan e likadan. Grejer är kul ...så är det bara ;D

sådana Mammor gillar jag!...  ;D.. förstående å kärleksfulla!...  ;D.. tror min fru skulle behöva gå din skola!...  ;D ;D.... ;)...