Publicerat Maj 4, 200719 yr Är det någon som har bra tipps på vad man kan använda för att inpregnera sina jakt kläder. Skulle behöva impregnera mina byxor inför höstens jakt. Vilket medel är bäst men inte så dyrt.
Publicerat Maj 4, 200719 yr Finns / fanns ngt på en sprayburk som hette Imprenex. Skulle vara bra enl dom uppgifter jag fått ??? ???
Publicerat Maj 4, 200719 yr Författare Vad är det för material/tyg? Byxorna är Militärens M69. Vet inte riktigt vad det är för matrial/Tyg borde kanske vara bomull.
Publicerat Maj 4, 200719 yr Öhh M69 nu tänker du nog på gumman! : M59 ersattes av M90 som skulle kommit ut -89 M69 kan det va nån permisuniform eller nåt som marinen använt ? //Roggman66 eller 69 ;D
Publicerat Maj 4, 200719 yr Öhh M69 nu tänker du nog på gumman! : M59 ersattes av M90 som skulle kommit ut -89M69 kan det va nån permisuniform eller nåt som marinen använt ? //Roggman66 eller 69 ;D Sexgalning ;D ;D
Publicerat Maj 4, 200719 yr Författare Öhh M69 nu tänker du nog på gumman! : M59 ersattes av M90 som skulle kommit ut -89M69 kan det va nån permisuniform eller nåt som marinen använt ? //Roggman66 eller 69 ;D Det är M59 för det är den modellen. Men dom kan ha skrivit fel där jag köpte dom.
Publicerat Maj 4, 200719 yr Ahhhh fast med lite glattigare tyg? Tror inte kronan har haft m69 ;D M60 Var/är permisuniformen. Troligtvis nån kopia. Hur som helst, det finns eller fanns nåt som heter grönlandsvalla som man stryker på, annars div sprayer. //Roggman66
Publicerat Maj 4, 200719 yr jo det finns sånna din malaj eller var det han som fick sitta i yunnan :-* dom är gröna och med nå läder band som snölås,100% bomull och tror faktiskt inte dom går göra värda för regn eller blöta..finns ingen andning eller skydd på dom..
Publicerat Maj 4, 200719 yr Hmm Malaj ?????? JÄGARE om jag får be! Fast det ska väl till en förådare för att känna till uniformena ;D Stod du i tvätten ??? ;D
Publicerat Maj 5, 200719 yr Jag kan verkligen rekommendera Nikwax cotton proof som du kan köpa på närmaste sportbutik. Du hand/maskintvättar plaggen med detta medel och impregneringen blir riktigt bra! Nikwax cotton proof är gjord för bomullsblandningar.
Publicerat Maj 5, 200719 yr **Jag har provat imprenex både i spray och det man blötlägger och så bra är det inte, Nikwax är bättre men inte provat det tillräckligt, kolla på utsidan.se där borde du få rätt svar.
Publicerat Maj 5, 200719 yr Fjällrävens grönlandsvalla tycker jag funkar kanon lite besvärlig att applicera baa men jag har ett gammalt stryjärn .....kör det på snödräktsbyxorna också....
Publicerat Maj 5, 200719 yr Ahhhh fast med lite glattigare tyg? Tror inte kronan har haft m69 ;D M60 Var/är permisuniformen.Troligtvis nån kopia. Hur som helst, det finns eller fanns nåt som heter grönlandsvalla som man stryker på, annars div sprayer. //Roggman66 M60 är en trevlig auto-pang också. ;D
Publicerat Maj 5, 200719 yr Om nu någon går runt i m/90 vilket är något av det fulaste jag vet och tvättar dessa så torktumla kläderna i 90 grader då jämnar original impregneringen ut sig över hela plagget, fick rådet av en förrådare, det kan vara likadant med övriga intvättade medel mot väta.