Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Impregnering av kläder

Featured Replies

Publicerat

Är det någon som har bra tipps på vad man kan använda för att inpregnera sina jakt kläder. Skulle behöva impregnera mina byxor inför höstens jakt. Vilket medel är bäst men inte så dyrt.

Publicerat

Vad är det för material/tyg?

Publicerat

Finns / fanns ngt på en sprayburk som hette Imprenex. Skulle vara bra enl dom uppgifter jag fått ??? ???

Publicerat
  • Författare
Vad är det för material/tyg?

Byxorna är Militärens M69. Vet inte riktigt vad det är för matrial/Tyg borde kanske vara bomull.

Publicerat

Öhh M69 nu tänker du nog på gumman!  ::) M59 ersattes av M90 som skulle kommit ut -89

M69 kan det va nån permisuniform eller nåt som marinen använt ?

//Roggman66 eller 69  ;D

Publicerat
Öhh M69 nu tänker du nog på gumman!  ::) M59 ersattes av M90 som skulle kommit ut -89

//Roggman66 eller 69  ;D

Sexgalning ;D ;D
Publicerat
  • Författare

//Roggman66 eller 69  ;D

Det är M59  för det är den modellen. Men dom kan ha skrivit fel där jag köpte dom.  

Publicerat

Ahhhh fast med lite glattigare tyg? Tror inte kronan har haft m69  ;D M60 Var/är permisuniformen.

Troligtvis nån kopia.

Hur som helst, det finns eller fanns nåt som heter grönlandsvalla som man stryker på, annars div sprayer.

//Roggman66

Publicerat

jo det finns sånna din malaj ;) eller var det han som fick sitta i yunnan :-*

dom är gröna och med nå läder band som snölås,100% bomull och tror faktiskt inte dom går göra värda för regn eller blöta..finns ingen andning eller skydd på dom.. ;)

Publicerat

Hmm Malaj ?????? JÄGARE om jag får be! Fast det ska väl till en förådare för att känna till uniformena  ;D Stod du i tvätten  ???  ;D

Publicerat

faktiskt inte.bantad arme så blev att jaga istället för slumpen ;D

Publicerat

Jag kan verkligen rekommendera Nikwax cotton proof som du kan köpa på närmaste sportbutik. Du hand/maskintvättar plaggen med detta medel och impregneringen blir riktigt bra!

Nikwax cotton proof är gjord för bomullsblandningar.

Publicerat

**Jag har provat imprenex både i spray och det man blötlägger och så bra är det inte, Nikwax är bättre men inte provat det tillräckligt, kolla på utsidan.se där borde du få rätt svar.

Publicerat

Fjällrävens grönlandsvalla tycker jag funkar kanon lite besvärlig att applicera baa men jag har ett gammalt stryjärn .....kör det på snödräktsbyxorna också....

Publicerat
Ahhhh fast med lite glattigare tyg? Tror inte kronan har haft m69  ;D M60 Var/är permisuniformen.

Troligtvis nån kopia.

Hur som helst, det finns eller fanns nåt som heter grönlandsvalla som man stryker på, annars div sprayer.

//Roggman66

M60 är en trevlig auto-pang också. ;D

Publicerat

Om nu någon går runt i m/90 vilket är något av det fulaste jag vet och tvättar dessa så torktumla kläderna i 90 grader då jämnar original impregneringen ut sig över hela plagget, fick rådet av en förrådare, det kan vara likadant med övriga intvättade medel mot väta.