Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

benelli m2

Featured Replies

Publicerat

hej

jag har mina planer på att köpa en benelli m2 left hand eftrersom jag är vänsterskytt..

kan ni berätta vad som är bra och dåligt med denna bössa..

och hur den laddar om 24 grammare...vad är priset för en benelli m2?

Publicerat

Kanon bössa, med ett stort utbud av extra delar. Precis som alla andra rekylomladdade bössor krävs det inslitning med 24grammare innan den går som en klocka.

Skulle tro att priset landra på cirkus 15000kr, men det är mycket bössa för pengarna

Publicerat
  • Författare

oj va dyrt..jag har hittat en m2 ny för 11000 men det var ingen vänster

Publicerat
oj va dyrt..jag har hittat en m2 ny för 11000 men det var ingen vänster

Var det med comforttech då? Dessutom tror jag att det blir lite dyrare med vänster, men det är det värt.

Publicerat
  • Författare

jag köper den som är billigare...comfortech är väl onödigt

Publicerat
jag köper den som är billigare...comfortech är väl onödigt

njä, reducerar ju rekylen ganska mycket, men jag har mycket svårt att tro att prisskillnaden skulle vara så stor... rådfråga din vapenhandlare istället så du får exakta priser

Publicerat

torsbohandels säljer Benneli m2 black eagle (lefthand) tror det e en comfortech...

har varit nyfiken på den själv ett tag, priset ligger på 16000:-

mvh

• 2 months later...
Publicerat
  • Författare

jag har köpt en benelli m2 vänster nu med comortech stock priset blev 1220 euro alltså ca 12000....alla 24 g hittills har funkat ochjag har inte skjutit in den

Publicerat
  • Författare

men jag har etproblem ja skjuter lite för högt skall ja titta så jag ser mer på spången eller

Publicerat

Köpte du bössan ny eller? Med bössan finns tre olika brickor som man kan montera och på så sätt ändra kolvhöjden. B-brickan sitter oftast i bössan vid leverans och då kan du antingen sänka kolvkamshöjden med C-brickan eller höja med A-brickan. Skillnaden är inte stor men ngr mm gör det. Samtidigt som du byter brickan som sitter mellan lådan och kolven så måste du byta den bricka som sitter i kolven. Ta bort bakkappan så ser du vad jag menar. Ska du montera C-brickan eller bläcket mellan kolv och låda så måste du ha en C-bricka även i kolven.

Fuskar du med kindkontakten så tror jag inte detta hjälper men det kan vara värt att testa, tar inte mer än en minut att skifta brickorna.

Mvh!

Publicerat
  • Författare

ny

Publicerat
  • Författare

så ja skall höja kolven eller???....eller räcker det med att höja huvudet lite så att jag ser mera av spången

Publicerat

Snabbt och spontant..

Tvärt om! Sänk kolven så får du mindre spång att titta på och så ska det funka. Använd C-brickan.

Mvh!

Publicerat
  • Författare

ok